Friday 18 November 2011

ازاخراج اسماعیل میر زا جان جلوگیری شد


شبکه ی سرتاسری مردم هزاره: اسماعیل میرزا جان پناهجوی جوان هزاره در ماه فبروری سال 2010 وارد استرالیا شد ودر آنجا در خواست پناهندگی کرد.
اسماعیل میرزا جان 27 سال سن دارد واکنون در یک مرکز نگهداری پناهجویان به نام “والیوود”، در شهر سیدنی استرالیا به سر می برد. خبر نگاران این مرکزنگهداری پناهجویان را به یک “زندان” تشبیه کرده اند که در آن پناهجویان دروضعیت رقت باری
دولت استرالیا اما درخواست پناهندگی اسماعیل را رد نموده وتصمیم گرفته اورا در روز شنبه 19 نوامبر سال جاری از این کشور اخراج نماید. گرچند این تصمیم دولت استرالیا، با اعتراض گسترده ی فعالان حقوق بشر رو برو شد. اکثریت موسسات حقوق بشری، وکلای حقوقی اخراج این پناهجوی افغانستانی را یک عمل غیر انسانی خوانده بودند.
خوشبختانه پس از فشار گسترده ی سازمانها وفعالان حقوق بشر وهمچنان اعتراض حزب سبز های استرالیا نسبت به اتصمیم دولت این کشور، امروز دادگاه فدرال استرالیا تصمیم گرفت اقامت اسماعیل میرزا جان در استرالیا را تا سه هفته ی دیگر تمدید کند، تا کمیسیون رسیده گی به پرونده های پناهجویان بتواند یک بار دیگر درخواست او را بررسی کند.





شبکه ی سرتاسری مردم هزاره با حمایت جدی از این پناهجوی جوان، ازهرراه ممکن باهمکاری همه جانبه با فعالان حقوق بشر در استرالیا تلاش خواهد کرد تا اسماعیل میرزا جان را ازخطر اخراج شدن نجات دهد. ما همچنان از تمام پناهجویان افغانستانی در استرالیا می خواهیم تا سکوت شان را بشکنند و به طور جدی وهماهنگ از هرطریق ممکن تلاش کنند تا از اخراج اسماعیل میرزا جان از این کشور جلوگیری صورت گیرد.
هوشیار باشید اگر این اقدام غیر انسانی عملی گردد، در آینده راه برای باز گرداندن تعداد بیشتر پناهجویان به جهنم افغانستان را هموار خواهد کرد. لذا امید واریم از این سه هفته وقت به طور خوب استفاده شود.


No comments:

Post a Comment