Monday 10 October 2011

عضو سابق مجلس افغانستان: رئیس جمهوری مسئول مرگ من خواهد بود

ک عضو سابق پارلمان افغانستان مقامات عالیرتبه کشور را مسئول مرگ احتمالی خود در اثر اعتصاب غذا دانسته است. سیمین بارکزی، از اعضای سابق مجلس نمایندگان افغانستان به خبرنگاران گفته است که اگر در اثر ادامه اعتصاب غذا، جان خود را از دست بدهد، مسئولیت آن به عهده حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان، قسیم فهیم، معاون او، فضل احمد معنوی، رئیس کمیسیون انتخابات و عبدالرئوف ابراهیمی، رئیس مجلس نمایندگان خواهد ب


خانم بارکزی از حدود ده روز پیش در اعتراض به سلب عضویت در مجلس نمایندگان دست به اعتصاب غذا زده و مسئولان صحی نسبت به وضع سلامت او ابراز نگرانی کرده اند.
در پی بررسی ادعاهای تقلب در انتخابات پارلمانی افغانستان، اخیرا براساس تصمیم کمیسیون انتخابات، انتخاب خانم بارکزی به عضویت مجلس نمایندگان افغانستان غیر قابل قبول اعلام شد.
خانم بارکزی در اعتراض به این تصمیم دست به اعتصاب غذا زده و گفته است تا زمانی که پرونده او دوباره بررسی و زمینه برای راه یابی او به پارلمان فراهم نشود، به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.
علاوه بر خانم بارکزی، هشت عضو دیگر مجلس نمایندگان افغانستان نیز از عضویت در این مجلس محروم شده اند
.
مقامات ارشد دولتی از جمله معاون رئیس جمهوری از سیمین بارکزی تقاضا کرده اند به اعتصاب خود پایان دهد.
'زنده کردن عدالت'
وزارت صحت افغانستان نسبت به وضع سلامت خانم بارکزی ابراز نگرانی کرده و گفته است که اعتصاب غذا بر وضعیت سلامت معده و کلیه های او اثر منفی گذاشته است.
خانم بارکزی که در یک خیمه در نزدیکی ساختمان پارلمان افغانستان به سر می برد، نامه ای را در اختیار خبرنگاران قرار داده که در آن گفته اگر در اثر اعتصاب غذا جان خود را از دست بدهد، "مرگ او در جهت زنده کردن عدالت" خواهد بود.
خانم بارکزی گفته که او با "آرای پاک ملت" به مجلس راه یافت و پس از سلب صلاحیت، خواستار اجرای عدالت در مورد خود است.
سیمین بارکزی و پسرش
خبرنگار بی بی سی که خانم بارکزی را از نزدیک دیده می گوید از لحاظ جسمی بسیار ضعیف به نظر می رسد و حتی قادر نیست به درستی صحبت کند.
سلب صلاحیت خانم بارکزی و هشت عضو دیگر مجلس نمایندگان افغانستان از سوی کمیسیون انتخابات، در پی ماه ها اعتراض به نتیجه انتخابات از سوی نامزدهای معترض صورت گرفت.
نامزدهای معترض ادعا کرده اند که در آرای آنها در انتخابات دست کاری شده و به جای آنها کسانی وارد مجلس شده که آرای کمتری داشته اند.
این ادعاها از سوی دادگاه ویژه رسیدگی به شکایات انتخاباتی که از سوی حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان تشکیل شده بود بررسی شد.
اما نتیجه کار این دادگاه که به سلب صلاحیت شصت و دو نفر از اعضای مجلس رای داده بود، با اعتراض شدید مجلس نمایندگان روبرو شد.
سرانجام، آقای کرزی از کمیسیون انتخابات خواست تا ادعاهای تقلب را از نو بررسی کند و براساس این بررسی، ۹ عضو مجلس نمایندگان کرسی های خود را از دست دادند و افراد جدیدی از میان نامزدهای معترض، به مجلس نمایندگان راه یافتند

No comments:

Post a Comment