Saturday 30 April 2011

نزده سال عقبگرايی، وحشت، ترور و ويرانی!

1371 - 1390

19 سال عقبگرايی، وحشت، ترور و ويرانی!


ادامهء جنگ، تلاشهای قدرت طلبی و فساد درون حاکميت جهادی، طالبی و جهادی - امريکايی طی 19 سال بعد از سقوط حکومت دوکتور نجيب الله، که روز تا روز به فقر و بيچارگی مردم افغانستان افزوده و در اين روز ها که از يکطرف تلاش برای ايجاد پايگاه های دايمی ايالات متحده و به رسميت شناختن آن از جانب مردم افغانستان ادامه دارد و از جانب ديگر مداخلهء کشور های غربی در بحرانات موجود شرق ميانه تا سرحد مداخلهء آشکار نظامی، صلح و ثبات تمام منطقه را از بين برده است، هر تبعهء با شرف افغانستان وظيفهء خود می داند تا در برابر اين رويداد ها بی تفاوت قرار نگرفته و مواضع وطندوستانه ای خود را تقويت نمايند.

از آنجائيکه نيروهای ملی و ترقيخواه افغان هيچگاه در گذشته نتوانسته اند منفردانه عمل کنند، امروز نيز نمی توانند در برابر هيولای امپرياليسم به تنهايی ايستادگی نموده و پلانهای اسارتبار آنها را نقش بر آب سازند! لذا بجاست تا اين نيروها که چپ ديروز افغانستان جز مهم و اصلی آنرا تشکيل می دهد، به اختلافات شان خاتمه دهند و از تجرد و انزوای مرگبار تحميل شده ای که طی تقريباً دو دهه هر نوع حرکت سياسی را ناممکن ساخته است، بيرون شوند!

تقريباً دو دهه از به قدرت رسانيدن اسلامگرايان در افغانستان می گذرد، ساليانيکه نيمی از آن (يکدهه)، در اسارت مستقيم و اشغال نيروهای «ناتو» تحت رهبری ايالات متحدهء امريکا سپری شده است. در اين سالهای حرام گويا حکومت اسلامی و استقرار دموکراسی، مردم افغانستان هر قوت و نيروی سياسی و نظامی را در عمل امتحان کردند و به چشم سر ملاحظه کردند که جز غارت بيشتر کشور شان و ادامهء ويرانيها، قتل های دسته جمعی و کشتار مردمان ملکی، هيچ تحول مثبتی در راستای ختم تراژيدی افغانستان صورت نگرفت، بلکه روز تا روز وضع پيچيده تر و دشوارتر گرديد و گرگان تشنه بخون ما چه در لباس «مجاهد» و چه در جامهء «دموکرات»، همه به قصد و غارت ثروتهای کشور از رئيس جمهور برحال گرفته تا معاونين و برادران آنان، به تحريکات قومی و مذهبی برآمده و از آن طريق خواسته اند حکومت بکنند. اين چوچه های انگريز در حقيقت همان سياست «تفرقه انداز و حکومت کن» را تا امروز در عمل پياده کرده اند!

اين نوکران سر سپرده و غارتگران چپن پوش و دستار بر سر، تا آنجا بيشرمانه عمل می کنند، که امروز شماری از شخصيت های نيمه روشنفکر و نيمه جهادی ديروز حاضر شده اند از حريفان دوران «جنگ سرد» خويش دعوت نمايند تا با مساعی مشترک شان در برابر اين ماران درون آستين، به جهاد ديگری بپردازند، چنين نيت در طرح آقای مسکين يار گردانندهء «تلويزيون آريانا افغانستان» بخاطر برپايیِ تظاهرات سراسری افغانها عليه دسايس مشترک حکومت پوشالی کابل و حکومت تحت فرمان آی. اس. آی پاکستان، بازتاب روشنی يافته است.

«آزادی» از آن طرح که در حقيقت فراخوان يک حرکت مشترک ملی بر عليه حکومت مافيايی کابل است، حمايت نمود و اظهار اميدواری کرد تا همه گروه های متفرق روشنفکری برای همچو يک حرکت ملی و وطندوستانه، متحدانه عمل کنند!

«آزادی» طرح آقای مسکين يار را برای چنين اشتراک عمل يک حرکت افغانی تلقی کرده و آنرا نشانهء حد اعلی نا اميدی از آن حلقاتی می داند، که موصوف در ساليان گذشته با ايشان در تماس نزديک و تنگاتنگ بوده است. اينکه آقای مسکين يار اختلافات قبلی را کنار گذاشته و دست اتحاد دراز می کند، نبايد بی اهميت تلقی شود. ما بايد متحدانه نفرت و انزجار خويش را از تمام سياستهای پشت پرده در قبال افغانستان، که پاکستان و ايالات متحده در تبانی با انگليس بازيگران اصلی آن اند، طی چنين تظاهرات سراسری نشان دهيم.

«آزادی» در حاليکه به مناسبت نزدهمين سالگرد آن روز سياه (هشت ثور 1371)، به روان شهدای دوران جنگ های قدرت طلبی در کابل درود می فرستد، از تمام اعضای سابق ح.د.خ.ا و در يک کلمه چپ ديروز افغانستان می طلبد، تا از آخرين فرصتهای تاريخی موجود برای يک اتحاد سراسری نيروهای ملی و وطندوست و همزمان برای حضور دوباره چپ افغانستان در عرصهء مبارزات سياسی در داخل کشور، استفاده نمايند!

No comments:

Post a Comment