Saturday 30 April 2011

Iranian refugees start hunger strik in UK

Iranian refugees start hunger strike with sewing mouths.they start hunger strike ofter their cases was rejected by UK government

نزده سال عقبگرايی، وحشت، ترور و ويرانی!

1371 - 1390

19 سال عقبگرايی، وحشت، ترور و ويرانی!


ادامهء جنگ، تلاشهای قدرت طلبی و فساد درون حاکميت جهادی، طالبی و جهادی - امريکايی طی 19 سال بعد از سقوط حکومت دوکتور نجيب الله، که روز تا روز به فقر و بيچارگی مردم افغانستان افزوده و در اين روز ها که از يکطرف تلاش برای ايجاد پايگاه های دايمی ايالات متحده و به رسميت شناختن آن از جانب مردم افغانستان ادامه دارد و از جانب ديگر مداخلهء کشور های غربی در بحرانات موجود شرق ميانه تا سرحد مداخلهء آشکار نظامی، صلح و ثبات تمام منطقه را از بين برده است، هر تبعهء با شرف افغانستان وظيفهء خود می داند تا در برابر اين رويداد ها بی تفاوت قرار نگرفته و مواضع وطندوستانه ای خود را تقويت نمايند.

از آنجائيکه نيروهای ملی و ترقيخواه افغان هيچگاه در گذشته نتوانسته اند منفردانه عمل کنند، امروز نيز نمی توانند در برابر هيولای امپرياليسم به تنهايی ايستادگی نموده و پلانهای اسارتبار آنها را نقش بر آب سازند! لذا بجاست تا اين نيروها که چپ ديروز افغانستان جز مهم و اصلی آنرا تشکيل می دهد، به اختلافات شان خاتمه دهند و از تجرد و انزوای مرگبار تحميل شده ای که طی تقريباً دو دهه هر نوع حرکت سياسی را ناممکن ساخته است، بيرون شوند!

تقريباً دو دهه از به قدرت رسانيدن اسلامگرايان در افغانستان می گذرد، ساليانيکه نيمی از آن (يکدهه)، در اسارت مستقيم و اشغال نيروهای «ناتو» تحت رهبری ايالات متحدهء امريکا سپری شده است. در اين سالهای حرام گويا حکومت اسلامی و استقرار دموکراسی، مردم افغانستان هر قوت و نيروی سياسی و نظامی را در عمل امتحان کردند و به چشم سر ملاحظه کردند که جز غارت بيشتر کشور شان و ادامهء ويرانيها، قتل های دسته جمعی و کشتار مردمان ملکی، هيچ تحول مثبتی در راستای ختم تراژيدی افغانستان صورت نگرفت، بلکه روز تا روز وضع پيچيده تر و دشوارتر گرديد و گرگان تشنه بخون ما چه در لباس «مجاهد» و چه در جامهء «دموکرات»، همه به قصد و غارت ثروتهای کشور از رئيس جمهور برحال گرفته تا معاونين و برادران آنان، به تحريکات قومی و مذهبی برآمده و از آن طريق خواسته اند حکومت بکنند. اين چوچه های انگريز در حقيقت همان سياست «تفرقه انداز و حکومت کن» را تا امروز در عمل پياده کرده اند!

اين نوکران سر سپرده و غارتگران چپن پوش و دستار بر سر، تا آنجا بيشرمانه عمل می کنند، که امروز شماری از شخصيت های نيمه روشنفکر و نيمه جهادی ديروز حاضر شده اند از حريفان دوران «جنگ سرد» خويش دعوت نمايند تا با مساعی مشترک شان در برابر اين ماران درون آستين، به جهاد ديگری بپردازند، چنين نيت در طرح آقای مسکين يار گردانندهء «تلويزيون آريانا افغانستان» بخاطر برپايیِ تظاهرات سراسری افغانها عليه دسايس مشترک حکومت پوشالی کابل و حکومت تحت فرمان آی. اس. آی پاکستان، بازتاب روشنی يافته است.

«آزادی» از آن طرح که در حقيقت فراخوان يک حرکت مشترک ملی بر عليه حکومت مافيايی کابل است، حمايت نمود و اظهار اميدواری کرد تا همه گروه های متفرق روشنفکری برای همچو يک حرکت ملی و وطندوستانه، متحدانه عمل کنند!

«آزادی» طرح آقای مسکين يار را برای چنين اشتراک عمل يک حرکت افغانی تلقی کرده و آنرا نشانهء حد اعلی نا اميدی از آن حلقاتی می داند، که موصوف در ساليان گذشته با ايشان در تماس نزديک و تنگاتنگ بوده است. اينکه آقای مسکين يار اختلافات قبلی را کنار گذاشته و دست اتحاد دراز می کند، نبايد بی اهميت تلقی شود. ما بايد متحدانه نفرت و انزجار خويش را از تمام سياستهای پشت پرده در قبال افغانستان، که پاکستان و ايالات متحده در تبانی با انگليس بازيگران اصلی آن اند، طی چنين تظاهرات سراسری نشان دهيم.

«آزادی» در حاليکه به مناسبت نزدهمين سالگرد آن روز سياه (هشت ثور 1371)، به روان شهدای دوران جنگ های قدرت طلبی در کابل درود می فرستد، از تمام اعضای سابق ح.د.خ.ا و در يک کلمه چپ ديروز افغانستان می طلبد، تا از آخرين فرصتهای تاريخی موجود برای يک اتحاد سراسری نيروهای ملی و وطندوست و همزمان برای حضور دوباره چپ افغانستان در عرصهء مبارزات سياسی در داخل کشور، استفاده نمايند!

Thursday 28 April 2011

Immigrants won the football match3-1 villa azadi mytilini greece

27/04/2011
A friendly football match played between afghan immigrants from VILLA AZADI CAMP.with OLD BATTLE
team of Mytilini city in mytilini stadium even the weather was was not good and it was raining but the intereste of immigrants show that they come to win.

the match start friendly and end friendly in the first halh time afghan immigrants put a goal and make it 1-0
but in the secand half time the battle team did a goal also and make it 1-1 they immigrants were  really trying to win the match and celebret it at the end both team had two minuets extra and unbeleivble in two minuets the immigrants make it 3-1 and celebreting was started by afghan fans and every one was dancing at the end the media cover the match and speak with immigrants..
congratulation to all immigrants and afghans,


















Wednesday 27 April 2011

به نام خداوند جهان و خرد


به نام خداوند جهان و خرد
هموطنان !
خواهران و برادران !
آنچه امروز با شما هم میهنان مطرح می گردد، مسلۀ حفظ شرف، ناموس، وجدان و غیرت ملی همۀ ماست. در این طرح، بر علاوۀ شخصیت های مستقل صاحب اندیشه و صاحب نفوذ معنوی ، جمعی از احزاب، سازمان ها، جمعیت ها، انجمن ها، گروهها ونهاد های ملی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، مدنی، علمی و پژوهشی، نظامی، اقتصادی، رسانه های جمعی اعم از تلویزیونها، رادیوها، مجلات و روزنامه ها، سایت ها و وبلاک های انترنیتی و صاحبان صفحه در فیسبوک و تویتر،  با هر ایدیالوژی و سیاست خاص {چپ – راست – میانه} که دارند، مخاطب  قرار می گیرند.
بلی هموطنان!
شما بهتر میدانید که حوا دث دوسه ماه اخیر، حادثه بلخ { مزارشریف} کندهار، ننگرهار، کابل و چندین شهر میزان شعور مردم و کارآیی تفتین و توطئه های فتنه گران و فرصت طلبان را در داخل و خارج افغانستان به نمایش گذاشت، که آغازگر آن حامد کرزی رئیس دولت مافیایی افغانستان بود. اکنون جای شک باقی نمانده که این دولت به رهبری حامد کرزی و باند مافیایی دولتی آن در پی به الحاق افغانستان به پاکستان می باشد. کرزی – ربانی با تمام وقاحت یکی در رأس دولت و دیگری در رأس روحانیت مفتن توانستند تمام طالبان را از زندان کندهار به بهانۀ فرار آزاد سازند و نیز روحانیت مفتن هر روز تعدادی از طالبان و پاکستانی های طالب را به عنوان اینکه گویا به دولت تسلیم شده اند علیه مردم افغانستان بسیج می نمایند و عده ای زیادی را هر روز مورد عفو قرار داده آزاد می سازند. مسلۀ خط دیورند را در نمایش های در داخل و خارج از افغانستان مطرح می نمایند تا بتوانند رابطۀ تنگاتنگ با طالبان آنسوی سرحد را به این بهانۀ فتنه گرانه برقرار ساخته باشند. به هر حال اینها مسایل جدید نیست و شما در طی سالهاست که شاهد اعمال ناشایست دولت مافیایی کرزی و روحانیت مفتن می باشید.
اما شرم آورتر از همۀ اینها، شما شاهد بودید که حامد کرزی و ربانی با پیشانی باز معاهدۀ ننگین دیگر را مورد گفتگو با پاکستان قرار دادند. معاهده ای را که صدراعظم پاکستان طی سفر خود در کابل به کرزی - ربانی پیشنهاد کرد. از آنجاییکه این دو { کرزی – ربانی} در رأس، به شمول اعضای بلند پایه دولت و روحانیت مفتن،  دست نشانده – مزدور و اجنت می باشند، در کمال بی شرمی پیشنهادات پاکستان را به باداران و مدیران خود ارائه داشته و خود از هرگونه عکس العمل و اظهار نظر خود داری نمودند. تا اینکه در اثر افشایی مفاد این پیشنهادات از سویی رسانه های جمعی و عکس العمل های فردی برخی از افراد جامعه سخنگوی دولت مافیایی مجبور می شود که به نحو از انحاء مفاد پیشنهادات جانب پاکستان را واژگونه جلوه داده انکار نماید. در حالیکه اگر مفاد افشاء شدۀ پیشنهادات پاکستان از سوی رسانه ها واقعیت نمی داشت، سخنگوی کرزی – ربانی شهامت به خرچ میداد و واقعیت پیشنهادات جانب پاکستان  را مطرح می نمود. این یکی از معموله های مناسبات بین المللی است که مجموعۀ از قرارداد ها و پیشنهادات در طی اعلامیه های مشترک و یا به وسیلۀ کنفرانس های خبری سران دولت ها به اطلاع ملت ها رسانیده می شود.  اما دولت مافیایی کرزی و روحانیت مفتن به رهبری ربانی چنین نمی کنند و نکرده اند. چرا از ملت هراس دارند ، چه را می خواهند از ملت پنهان کنند؟. مگر هر تصمیم و پیشنهاد که از هرکجایی صورت بگیرد مربوط به ملت نمی شود؟ و ملت نباید از آن آگاه شود؟. ملت باید آگاه شود چونکه هر تصمیم مربوط به ملت و سرنوشت  ملت می باشد. اما باند مافیایی کرزی – ربانی این موضوع را  پنهان می کنند. چرا؟ زیرا تصمیم دارند که کشور افغانستان و ملت افغانستان را به برده گی و بنده گی پاکستان بکشانند. بدین صورت می خواهند ملت را در برابر عمل انجام شده ای قرار دهند.
اکنون هموطنان!
برای یکبار اگر هم باشد، بیاید به این ندای ملی پاسخ مثبت بدهیم و همه، بدور از سلیقه های سیاسی و ایدیالوژیک گروهی و فردی خود، به مثابۀ یک مشت پولادین و سلسله کوههای بلند خاراستیز،  ارادۀ ملت را در هر کجایی که هستیم به نمایش بگذاریم و نقاب ها را از چهرۀ فتنه گران داخلی و پاکستانی شجاعانه برانداخته و حقایق پشت پرده را افشاء نمایم. نگذاریم که ملت بیچاره گردد.
بدین لحاظ این بار از تمام احزاب، سازما ن ها، نهاد ها و رسانه ها توقع میرود ، تا تمام امکانات خود را به خرچ دهند و در هرکجایی که هستند اگر ملی و مردمی و ادعایی وطن دوستی و خدمت به مردم را دارند بدون آنکه به ذهنیگیری، مصلحت اندیشی، سفسطه گویی ، خود بزرگ نمایی و فضل فروشی متوسل شوند مظاهرات سراسری جهانی علیه پاکستان و اجنت های خود باخته و خود فروختۀ آن،  در داخل  و خارج را سازماندهی نمایند.
تلویزیون جهانی آریانا افغانستان  تمام امکانات خود را در انعکاس این اقدام ملی در خدمت همه قرار خواهد داد. ما از تلویزیون پیام افغان به مدیریت آقای عمر خطاب و سایر برنامه سازان نیز تقاضا به عمل می آریم که در این پروسۀ ملی  در خارج از کشور همسویی و اشتراک عمل نمایند. ونیز از رسانه ها و تلویزیونهای واقعاً ملی در داخل افغانستان امید می بریم که خط این پروسه را تا سرحد امکان تقویت و بازتاب بدهند.
در اینجا اجازه بدهید بدون در نظر داشت مواضع سیاسی و عقیدتی از احزاب و سازمانهای نام بریم که مدعی خدمت به مردم اند و ما از ایشان در این پروسه دعوت می نمایم که برای آزادی افغانستان بازهم تکرار می کنم که اگر معتقد به آزادی افغانستان می باشند سهم فعال خود را ادا نمایند. البته لازم به تذکر است که فهرست  احزاب و سازمانها را تاجایی که امکان داشتیم نام می بریم. اما نام  آنهایی که گرفته نشده است به هیچوجه از این دعوت مبراء  نیستند . آنها میتواند  اعلامیه و پشتبانی خود را اعلام بدارند. تلویزیون جهانی آریانا در خدمت ایشان اند
اسمایی سازمان و احزاب که در داخل افغانستان راجستر اند:
- حزب اسلامی،. حزب جمهوریخواهان افغانستان. تحریک وحدت ملی افغانستان.حزب استقلال افغانستان. حزب همبستگی ملی جوانان افغانستان ( همجا). حزب وحدت ملی افغانستان. حزب ملی وحدت اقوام اسلامی افغانستان. حزب کار و توسعه افغانستان. نهضت همبستگی ملی افغانستان. محاذ ملی اسلامی افغانستان. نهضت آزادی و دموکراسی افغانستان. افغان سوسیال دموکرات (افغان ملت). حزب سعادت مردم افغانستان. حزب افغانستان واحد. حزب حرکت ملی وحدت افغانستان. حزب حفاظت ازحقوق بشر و انکشاف افغانستان. حزب ملی افغانستان. حزب کنگره ملی افغانستان. حزب جنبش صلح افغانستان. حزب حرکت اسلامی افغانستان. حزب عدالت اسلامی افغانستان. حزب رسالت مردم افغانستان. حزب رفاه مردم افغانستان. حزب صلح و وحدت ملی. حزب تفاهم و دموکراسی افغانستان. سازمان اسلامی افغانستان. حزب صلح ملی اسلامی اقوام افغانستان. حزب وحدت اسلامی افغانستان. حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان. حزب لیبرال آزادیخواه افغانستان. حزب فلاح مردم افغانستان. حزب همبستگی افغانستان. جماعت الدعوه الی القران والسنه افغانستان. نهضت ملی افغانستان. حزب صلح ملی اسلامی افغانستان. حزب آرمان مردم افغانستان. حزب پیوند ملی افغانستان. حزب سعادت ملی و اسلامی افغانستان. حزب آزادی افغانستان. حزب رستاخیز مردم افغانستان. مجمع ملی فعالین صلح افغانستان. حزب وطن اسلامی افغانستان. حزب آزادیخواهان مردم افغانستان. حزب تحریک وحدت المسلمین افغانستان. حزب همبستگی ملی اقوام افغانستان. حزب اعتدال ملی اسلامی افغانستان. حزب ترقی ملی افغانستان. حزب استقلال ملی افغانستان. جبهه ملی نجات افغانستان. حزب وحدت ملی اسلامی افغانستان. نهضت حاکمیت مردم افغانستان. جنبش ملی اسلامی افغانستان. حزب وحدت اسلامی ملت افغانستان. حزب نخبگان مردم افغانستان. حزب وطن ملی. حزب آزادیخواهان میهن. حزب پیوند میهنی افغانستان. جمعیت اسلامی افغانستان. تنظیم دعوت اسلامی افغانستان. حزب متحد ملی افغانستان. حزب مردم افغانستان. حزب ثبات ملی اسلامی افغانستان. حزب مبارزین ملی افغانستان حزب دموکرات افغانستان. تحریک مردمی وحدت ملی افغانستان. حزب اقتدارملی. حزب افغانستان نوین. حزب رفاه ملی. حزب ملی دریز (حزب موضع ملی). حزب رفاه افغانستان. حزب امت اسلامی افغانستان. حزب ملی اسلامی افغانستان. حزب جنبش دموکراسی مردم افغانستان. حزب مترقی دموکرات افغانستان. حزب دموکراسی افغانستان. حزب مردم مسلمان افغانستان. حزب الله افغانستان. حزب اسلامی افغانستان. حزب نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان. حزب پیمان مردمی افغانستان. حزب متحد اسلامی افغانستان. حزب نهضت اسلامی افغانستان. حزب اقتدار اسلامی ملی افغانستان. تحریک وحدت اسلامی مردم مجاهد افغانستان. حزب توحید مردم افغانستان. حزب مردمسالار ملی گرای افغانستان (افغان ملتِ ملی مترقی). حزب اعتماد ملی افغانستان. حزب خدمتگاران ملی افغانستان. حزب جمهوری افغانستان. حزب تحرک ملی افغانستان. حزب نهضت بیداری ملی فلاح افغانستان. حزب نیاز ملی افغانستان.. حزب انسجام ملی افغانستان. حزب مردمسالاری ملی افغانستان. حزب عدالت و ترقی افغانستان. حزب فتح اسلامی افغانستان. حزب حمایت از حقوق مردم افغانستان. حزب صلح و امن ملت اسلامی افغانستان. حزب انصاف ملی اسلامی افغانستان. حرکت انقلاب اسلامی ملی افغانستان. حزب نهضت مدنی افغانستان (نما). حزب آزادگان افغانستان. حزب حراست اسلامی افغانستان. حزب انقلابی خلق افغانستان حزب خدمت ملی افغانستان
در خارج از افغانستان:
نهضت آينده افغانستان؛ حزب واحد ( نهضت فراگير دموکراسی وترقی افغانستان و حزب متحدملی افغانستان)؛ حزب ملی افغانستان؛  سازمان سوسیالیت های کارگری افغانستان، حزب آزاده گان؛ حزب کنگره ملی افغانستان؛مجمع فعالين صلح افغانستان؛ حزب دريح( دريز)؛ حزب تفاهم ودموکراسی افغانستان؛کميته اجراييه تشکيلات مؤقت انسجام اعضای حزب وطن؛ جمعیت انقلابی زنان افغانستان [ راوا] کميته فعالين حزب دموکراتيک خلق افغانستان؛ کميته انسجام برای اعاده فعاليت "حزب وطن"؛کميسيون مؤقت تفاهم ووحدت اعضای سابق ح.د.خ.ا:حزب وطن"؛حزب وحدت ملی افغانستان؛حزب دموکرات افغانستان؛ حزب کمونیست مائوئیست افغانستان [ شعلۀ جاوید] حزب همبستگی افغانستان؛حزب ملی هيواد؛کميته احزاب سياسی مقيم ماسکو؛جمعيت زحمتکشان افغانستان؛
برخی سازمانهای اجتماعی افغانها در اروپا؛
اتحاديه سراسری افغانهای مقيم فدراسيون روسيه؛ اتحاديه انجمنهای افغانها درهالند؛ فدراسیون ترکتباران افغانستان، شورای مهاجران افغان در آلمان؛ فدراسيون سازمانهای پناهنده گان افغان در اروپا،، فدراسيون پناهنده افغان در هالند؛ انجمن زنان رابعه بلخی  درهالند؛ انجمن افغانهای مقيم سويدن؛ انجمن فرهنگی افغانها دراتريش؛ انجمن همبستگی با مهاجرين افغان دراروپا؛ شورای سراسری زنان افغان درهالند؛ شورای افغانان مقيم دنمارک؛اتحاديه افغانها فون در دنمارک؛انجمن افغانهای مقيم سويس؛شورای زنان افغان مقيم بلجيم؛ انجمن افغانها ی مقيم بلجيم؛انجمن فرهنگی ميهن در سويدن؛ انجمن فرهنگی نی درفنلند، انجمن افغانهای ايسلند، انجمن افغانهای مقيم انگلستان؛انجمن فرهنگی هزاره ها درهالند؛ انجمن فرهنگی خراسان، داحمد شاه بابا فرهنگی تولنه(په هالند کی)انجمن همبستگی زنان  درهالند؛ انجمن زنان روشن درهالند.

گفتنی است که اینجا بدون توجه به مواضع سیاسی از همه دعوت به عمل آمده است و این بخاطریست که زمینه فراهم می شود:
{تا سیه روی شود هر کی در او غش باشد} 
البته همه میدانیم که احزاب خاین و خود فروخته و خود باخته  که خود و یا رهبران شان  وابسته به آی – اس – آی پاکستان  ویا هر جایی دیگر اند، این اقدام را تحریم خواهد نمود  .
خداوند یار و مددگار همه  
یادداشت ضروی:
در صورتیکه دولت مافیایی  کرزی و روحانیت مفتن به ریاست ربانی حاضر شوند که ظرف یک هفتۀ آینده مفاد پیشنهادات جانب پاکستان را به اطلاع ملت برساند. در آن صورت  تصمیم دیگری اتخاذ خواهد شد و آن مفاد مورد بحث و نظر ملت قرارخواهد گرفت.

6 ISAF troops shot dead by Afghan pilot

Six International Security Assistance Force (ISAF) soldiers were killed during a shooting incident at the Afghan Air Force Headquarters in Kabul on Wednesday, officials said.
The NATO-led force confirmed the loss of its troops in a brief statement. However, in line with its policy, the multinational force deferred casualty identification procedures to the relevant national authorities.
A gunman in Afghan military uniform sneaked into the building and opened indiscriminate fire, inflicting casualties on Afghan and foreign forces, an air force spokesman said.
Col. Bahadar told Pajhwok Afghan News the assailant was killed in retaliatory fire from the security personnel. He said the gunman fired into a command centre, where Afghan and foreign forces were meeting.
Defence ministry spokesman, Gen. Zahir Azimi, confirmed the incident, which was triggered by a verbal clash between an Afghan pilot and one of his foreign counterparts. Some casualties resulted from the shootout, he said, without giving a specific figure.
"At 10:25am local Kabul time, authorities received notification of small arms fire at North Kabul International Airport.  A quick reaction force responded to the incident," the NATO Training Mission-Afghanistan said.
Afghan and NATO-led troops cordoned off the area immediately after the fire exchange, confided an official at the Kabul police headquarters.
Another source identified the attacker as a retired colonel, who managed to enter into the headquarters and opened fire on his former colleagues. Four people, including two foreigners, were injured as result, he said.
As usual, the Taliban claimed responsibility for the assault, with their spokesman Zabihullah Mujahid saying a large number of Afghan and NATO-led troops were killed.
Last week, some suicide bombers in ANA uniforms entered into the heavily-fortified defence ministry, killing three officials and wounding six others

Shootout in Kabul Airport Kills Dozens

Several people were killed and wounded in a firefight between an Afghan air force pilot and foreign forces on Wednesday, the Ministry of Defence said in a statement.
The incident happened at 11:00 am local time in Kabul Airport.
The statement does not provides more details about the exact number of casualties and the cause of the incident.
But primary reports suggest foreign forces casualty in the incident.
Taliban claimed responsibility for the attack.
Following some deadly attacks by insurgent sleeping agents targeting military institutions there has been an increasingly growing concerns about infiltration of anti-government agents in Afghan security forces, that are expected to take full security responsibility by the end of 2014.

یک سرباز ارتش در فرودگاه نظامی کابل بر نگهبانان شلیک کرد

يک سرباز اردوی ملی ساعت یازدۀ پیش از چاشت چهارشنبه در میدان هوایی نظامی کابل به سوی نگهبانان این میدان تیراندازی کرد.
یک منبع که خواست نامش گرفته نشود به طلوع نیوز گفت که یک افسر ارتش ملی که به سوی سربازان اردو در میدان نظامی هوایی کابل تیر اندازی کرده است، از سوی نیروهای امنیتی داخلی و خارجی کشته شده است.
گفته می شود که دراین رویداد سرباز اردوی ملی زخمی شده است.
مقام های افغان تا کنون در بارۀ این رویداد چیزی نگفته اند

Monday 25 April 2011

Good job by slave governmeent of afghanistan and americans to make happy taliban to joine peace.

The Great Escape (Afghanistan style): 500 Taliban prisoners escape after insurgents dig 1,000 ft tunnel INTO 'high security' jail.

  • 1,000ft tunnel took five-and-a-half months to construct
  • Prisoners took more than four hours to escape jail
  • They had obtained copies of cell keys ahead of escape
  • Fleet of cars met them when they emerged from tunnel
The Taliban has staged a jail-break from a high security prison in Afghanistan, freeing 541 prisoners through a network of tunnels that took five months to dig.
In scenes reminiscent of war film The Great Escape, insurgents constructed a 1,050-foot (320m) route into Sarposa Prison, in Kandahar.
Diggers finally broke through into the site last night and hundreds of prisoners, including around 100 Taliban commanders - streamed through the tunnel to freedom over four-and-a-half hours last night.
They were met by a fleet of cars which whisked them away to freedom. The breakout was completed at around 3.30am.
On guard: The prisoners easily slipped past Afghan soldiers and had even obtained copies of keys to cells


Mohammad Abdullah, who claims to be one of the prisoners who helped organise the escape, said  that a group of inmates had obtained copies of the cell keys and let people out.
'There were four or five of us who knew that our friends were digging a tunnel from the outside,' he said.
'Some of our friends helped us by providing copies of the keys. When the time came at night, we managed to open the doors for friends who were in other rooms.'
Abdullah, who said he had been in the prison for two years after being captured with a stockpile of weapons, said inmates were woken four or five at a time to get them out quietly.
 A statement from insurgents said: 'Mujahideen started digging a 320-metre tunnel to the prison from the south side, which was completed after a five-month period, bypassing enemy check posts and (the) Kandahar-Kabul main highway leading directly to the political prison.'
Four of the insurgents who escaped were provincial-level commanders, according to the Taliban.
The escape is a huge embarrassment for Afghan security forces, who are in charge of the jail
Great escape: Afghan policemen and NATO forces stand guard next to Kandahar jail after hundreds of Taliban prisoners escaped through a tunnel on Sunday night
Sarposa, which houses 1,200 inmates, has undergone security upgrades and tightened procedures following a 2008 Taliban attack that freed 900 prisoners.
Afghan government officials and their NATO backers have regularly said that the prison has vastly improved security since that attack.
But their words have been proved baseless after the brazen escape which took place under the noses of guards.
The escape is also a serious setback for U.S. forces who hoped to start withdrawing from parts of the country in the coming months.
Tooryalai Wesa, the governor of Kandahar province, said the prisoners managed to escape due to 'negligence' of Afghan security forces.
He said the start of the tunnel had been traced to a house near the prison and that some escapees had already been recaptured.
Sarposa, which is supposed to be one of the country's most secure, sits on the outskirts of Kandahar city and holds both captured insurgents and criminals.
Bid: The prisoners broke out through a 1,050ft tunnel that had been dug from the outside into the jail
There are guard towers at each corner of the prison compound, which is illuminated at night and protected by a ring of concrete barriers. The entrance can only be reached by passing through multiple checkpoints and gates.
An Afghan government official who is familiar with Sarposa Prison said that while the external security has been greatly improved, the internal controls were not as strong.
 He said the Taliban prisoners in Sarposa were very united and would rally together to make demands from their jailers for better treatment or more privileges.
Sarposa does not house the highest-profile Taliban inmates most of whom are incarcerated at the U.S. controlled  Bagram Air Base in eastern Afghanistan.
Other key insurgents are held by the Afghan government in a high-security wing of the main prison in Kabul.
Steve McQueen and Richard Attenborough in a scene from The Great Escape: The Afghan jail breakout also involved a tunnel and months of work
Steve McQueen and Richard Attenborough in a scene from The Great Escape: The Afghan jail breakout also involved a tunnel and months of work
The jailbreak comes just months before the transfer of security responsibilities from foreign to Afghan forces in several regions, as part of the eventual withdrawal of U.S-led troops.
Under the transition programme, Afghan forces will begin by taking over from foreign troops in a few areas, but should have control of the whole country by the end of 2014.
Kandahar, the spiritual birthplace of the Taliban, is not among the areas listed for transfer in the first stage. 
Waheed Mujhda, a Kabul-based expert on the Taliban, said: 'It is a major setback for the foreign and Afghan troops who have claimed gains against the insurgents recently.'
Mujhda said it was impossible to dig a tunnel and free more than 500 prisoners without the collaboration of guards.
He said: 'It is either a case of the jailers being financially motivated and being bribed or a case of them being politically motivated.'
In 2008, Taliban insurgents blew open the gate of the Kandahar prison under cover of darkness, allowing up to a 1,000 inmates to escape including hundreds of Taliban insurgents.
Days after that break, Taliban fighters seized many villages in districts close to Kandahar and appeared to threaten the city itself, with the government sending more than 1,000 extra troops from the north as reinforcements.
Nearly 100 Taliban fighters were killed in the ensuing battle,

، نیروهای امنیتی پولیس در قندهار می گویند که عملیات تازه جستجو برای بازداشت صدها زندانی را آغاز کرده اند که صبح روز دوشنبه از محبس این ولایت فرار کرده اند.

غلام دستگیر مایار، آمر زندان قندهار به رادیو آزادی گفت که عملیات در شهر و ولسوالی های قندهار آغاز گردیده است.

گفتنی است که بر اساس گزارشات رسیده بیش از 400 زندانی حوالی ساعت 4 صبح امروز با استفاده از یک تونل که از یک قریه نزدیک به زندان حفر گردیده بود، فرار کرده اند.

گفته شده است که اکثریت زندانیان فراری، افراد وابسته به گروه طالبان بودند.

طالبان نیز با انتشار اعلامیه ای تایید کرده اند که بیش از 500 زندانی آنان از زندان قندهار فرار کرده اند

Sunday 24 April 2011

« جنگجويان آزاديخواه » ديروز، « تروريستان » امروز!

همان تروريست ايکه به قصد کشتن آقای وردک، داخل محوطهء وزارت دفاع افغانستان شده است، شايد هم يکی از همان «جنگجويان آزاديخواه» دوران «جنگ سرد» بوده باشد، و اينکه چرا چنين قصدی داشته است، قابل سوال نيست...
 


به تاريخ بيست و نهم ماه حمل، چند شورشی مسلح و ملبس با لباسهای نظامی به غرض به قتل رسانيدن وزير دفاع افغانستان، تا منزل دوم عمارت آن وزارت نفوذ کردند که در نتيجه توطيه ناکام و تروريستان از پا در آمدند. بعد از آن حادثه، مقامات مسؤول در اين رابطه تصاميمی گرفته اند که دقت بيشتر در استخدام نيروهای جديد و منع فروش لباس های نظامی در بازار های افغانستان، از مهمترين موارد آن اند.

«بی بی سی» در همين رابطه پُرسشی را با شرح ذيل بر روی سايت خويش قرار داده است:

« به نظر شما این "شورشیان" به چه علتی در پی نفوذ به داخل ارتش افغانستان هستند؟ فکر می کنید آیا وزارت دفاع این کشور با روش هایی مثل مصاحبه یا گزینش دقیق تر، می تواند از نفوذ این افراد به داخل ارتش جلوگیری کند؟»

اينکه بخش اعظم اردوی ملی افغانستان از وجود همان گروه ها و تنظيم های جهادی ديروز که در دوران «جنگ سرد» تحت نام (جهاد عليه اشغالگران خارجی) مسلح ساخته شده بودند تشکيل شده است، به همگان معلوم است. اگر رهبران اين گروه ها چون ، کرزی،حکمتیار.و اقسام گوناگ و ديگران.... امروز سر از گريبان اشغالگر دومی (ايالات متحده) بيرون کرده و با پول و مقامات دولتی تطميع شده اند، در پائين تا هنوز همان تفکر دوران «جهاد» مسلط است و آنها امريکا را بحيث اشغالگر دومی بعد از شوروی ها می دانند، چنانچه تا حال چندين بار از جانب منسوبين اردو و پوليس ملی، بالای سربازان خارجی گلوله باری شده و تلفاتی را بجا گذاشته است.

لذا همان تروريست ايکه به قصد کشتن آقای وردک، داخل محوطهء وزارت دفاع افغانستان شده است، شايد هم يکی از همان «جنگجويان آزاديخواه» دوران «جنگ سرد» بوده باشد، و اينکه چرا چنين قصدی داشته است، قابل سوال نيست: ديروز عليه اشغالگران شوروی «جهاد» می کرده و امروز عليه اشغالگران امريکا. قدسيت و ضرورت جهاد امروز او، همان است که در دوران اشغال شوروی بود. او و امثال او را در رده های پائين، با همين روحيه (جهاد در برابر اشغال خارجی)، در کمپ ها تربيه کردند و آب و دانه دادند!

مقامات دولت افغانستان که فروش لباسهای نظامی در بازار های کشور را ممنوع اعلان کرده و فکر می کنند دشمنان آنها از بيرون می آيند و در درون همه از خود اند، سخت در اشتباه اند!

آنگونه که در بالا نيز اشاره شد، بيش از نيم اردوی ملی ما از وجود همين جهادی های ديروز ساخته شده است و شکی نيست که آنانيکه به قصد قتل آقای وردک آمده بودند، از جملهء سربازان همان محل بوده باشند. برای او و امثال او در پائين، آقای جنرال رحيم وردک، همان جاه و حيثيت جنرال رفيع وزير دفاع دوران اشغال شوروی را دارد. اگر رفيع از مشاور روسی اوامر دريافت می کرد، آقای وردک از مشاور امريکايی فرمانبرداری می کند. فرق در کجاست؟

مقامات حاکم در کابل بايد بدانند که تغيير در افکار و احساسات آنانيکه طی ساليان «جهاد» در برابر «اشغالگران خارجی» به جنگ، قتل و ويرانی کشانيده شدند، امروز در شرايطی که دور ديگری از اشغال حاکم است، چندان هم سهل و ساده نيست. اگرهم عده يی ريش ها را تراشيدند و به اردوی ملی پيوستند، اما فکر های شان تا هنوز تغيير نکرده و در همان تفکر دوران «جهاد» غرق اند و امريکا را متجاوز دوم بعد از شوروی ها می دانند، مگر جهادی معروف ديروز، وزير برحال آب و برق حکومت کابل آقای اسمعيل خان علنی نگفت که:

«... وزیر دفاع یک کشور که ضامن و یا مسئول درجه اول حفظ سرحدات، ناموس و مقدسات این سرزمین است، ادعا می کند که بدون بودن قوای خارجی، ما نمی توانیم امنیت را در سرزمین خود داشته باشیم.... ما به خاطر این مبارزه نکردیم که قشون دیگری را در این سرزمین حاکم بگردانیم...»

سخن آخر اينکه، اگر مقامات حاکم در کابل دست و پاچه شده اند و در رابطه با اين قضايا تصاميم عاقلانه نمی گيرند، آگاهان و از جمله ژورناليستان فرهيختهء «بی بی سی» که همه روزه دنيا را گز و پل می کنند و واقعيت های جهان را چون آئينه روبرو می گويند، چرا در رابطه با قضايای افغانستان عقل شان قد نمی دهد و خويشتن را به در نفهمی می زنند و چنين پُرسش های خام را مطرح می کنند؟!
 

9,000 Civilians Killed.womens.kids.mens and still its going on end of accupation of afghanistan













Saturday 23 April 2011

9,000 Civilians Killed in the Past Three Years: Report

More than 9,000 civilians have lost their lives in the past three years in Afghanistan, a joint report by UN and Independent Human Rights Commission said. There has been a 15-percent rise in civilian casualties in the country, the report said.
In the past three months more than 420 civilians have lost their lives nationwide, it said.
It said most of the deaths have been caused by Taliban and insurgents.
"One third of the figure have been killed in operations by foreign and Afghan forces and two third of it have been killed in suicide attacks, roadside bombs and direct slaughters by the Taliban and militants," Nader Naderi, a member of Afghanistan's Independent Human Rights Commission (AIHC), said.
Civilians took bulk of the casualties in southern regions, where insurgents are highly active, it said.
The report finds suicide attacks, roadside bombs, bombardments and missile attacks as the main factors behind civilian deaths surge.
Involved sides in the conflict should make their all-out efforts to prevent targeting civilians in attacks and operations, it said.

بیش از ۹ هزارغیرنظامی در ۳ سال گذشته درافغانستان کشته شده اند

سازمان ملل متحد و کمیسیون مستقل حقوق بشر در گزارش مشترک گفته اند که درسال روان میلادی تلفات غیرنظامیان درافغانستان نزدیک به ۱۵ درصد افزایش داشته است.
بربنیاد این گزارش بیشترین تلفات را غیرنظامیان ازسوی طالبان و هراس افگنان دیده اند.
گزارش مشترک که ازسوی یوناما و کمیسیون مستقل حقوق بشر در بارۀ تلفات غیرنظامیان درافغانستان پخش شده است،نگرانی این نهاد ها را از افزایش روز افزون تلفات غیرنظامیان درکشور برجسته می سازد.
در این گزارش آمده است که در ۳ سال گذشته بیشتراز ۹ هزارغیرنظامی ودر۳ ماه گذشته بیشتراز ۴۲۰ غیرنظامی درکشورکشته شده اند.
نادرنادری، عضوکمیسیون مستقل حقوق بشر گفت: «۱ بر ۳ تمام این موارد در نتیجۀ عملیات های نیروهای بین المللی و نیروهای افغان صورت گرفته که در جمع آن کودکان وزنان هم استند، ۲ بر ۳ آن در نتیجۀ حمله های انتحاری، بم های کنارجاده و حملۀ مستقیم بر افراد ملکی صورت گرفته که از سوی مخالفان حکومت و طالبان صورت گرفته است.»
دراین گزارش آمده است که بیشتر تلفات برغیرنظامیان در بخش های جنوبی افغانستان وارد شده اند زیرا مخالفان مسلح دولت دراین بخش ها بیشتر فعالیت داشته اند.
جورجیت گینو، مسؤول بخش حقوق بشریوناما درکابل گفت: « در ۳ سال گذشته بیشتر از ۹ هزار غیرنظامی در نتیجۀ درگیری ها درافغانستان جان باخته اند.
می خواهم بگویم که این شمار، شماری بسیار بزرگ است و همه ساله افزایش یافته است.»
دراین گزارش عامل اصلی تلفات برغیرنظامیان حمله های انتحاری، ماین های کارگزاری شده، بم باران ها، ماین های کنار جاده و پرتاب موشک ها گفته شده است.
ازسوی دیگر این نهاد ها از طرف های درگیرمی خواهند تا درعملیات های نظامی شان به حفظ جان غیرنظامیان توجه جدی داشته باشند و نگذارند که غیرنظامیان آسیب ببینند

Friday 22 April 2011

Plans to transfer security responsibility to the Afghan government.

Plans to transfer security responsibility to the Afghan government has long considered and adopted by NATO has been virtually in a new executive will be. But there are issues in relation to the mind of every analyst to work their will.Whether military and security forces in Afghanistan has reached its capacity limit of the heavy responsibilities that can provide security to take a shower? Basically, whether United States of America is looking out of Afghanistan?During the time that this issue has been discussed and analyzed media from a variety of different individuals and range Afghanistan is expressed. Overall, few comments have been made in this regard:
A: Some argue that given the weakness police and army (military) Afghan national, who both structurally and in terms of organization and equipment are weak, such a decision as extremely dangerous and the government will fall was.
Two: Although the Afghan army and police forces and capabilities are not ready, but according to their understanding of the opposition and familiarity with various regions of the country can rightly security responsibilities to assume. From the perspective of these experts, national army and the police state far better and more efficient than foreign troops in battle with the opposition appears to be because their own country and nation, intereste are more and more sympathetic to foreign forces. In addition, the plan of regional sensitivities in the presence of foreign troops in Afghanistan and reduces long-term security of Afghanistan will benefit.

with the support of oposition party of afghanistan these things wl not possible
Tuesday: There are other views as a third view, which can be considered and the plan that if the Afghan government and international community wants to root out terrorism from Afghanistan and are in fact the will to fight the Taliban and the opposition have to do People that are entrusted to it, passing the helm to fight Afghan Mujahid men because the mujahideen, experienced and seen the water in the trenches of Jihad and fighting the opposition are and understand language, so the ability to suppress and eliminate them are.
Four: The fourth view is the belief that the relative peace and security, cooperation and direct involvement of America and NATO forces in Afghanistan has been placed, soon to NATO forces should leave Afghanistan alone because of the withdrawal of foreign troops Afghanistan crisis worse than the crisis of the past back to the people will come.
After mentioning the various and sometimes conflicting perspectives, considering few points seem essential. Afghan military forces over the years and failed to form an icon of modern military structure and institutions with regular and robust, efficient and modern equipment Drbyayd. Little in terms of the number of forces seems to be crippled. Protests turned violent people being killed in Mazar and the innocent as well as United Nations employees kidnapped by the Taliban, Iranian engineers, were events that occurred in recent days and the desperation and helplessness as well as military and security forces showed the government.
The other armed opposition groups, very experienced and strong look Jngyshan equipment is also very strong. Therefore, foreign forces can leave the balance in favor Kfhy heavy opposition to the government. Moreover, withdrawal of foreign forces from Afghanistan in terms of the psychological kind spirit opponents and increase their motivation will be strengthened.If that is true, as mentioned, the right like why make such a decision were foreign troops and the media have? But they are not looking for security in Afghanistan?
Overview of the performance of foreign troops in Afghanistan during the occupation, it seems America is unable to restore its main objective to Afghanistan announced achieve. The goal was the destruction of terrorism and the Taliban is known that the researcher has not been active in the Taliban still alive and have the Afghan battlefield. In fact the Government claims that America basically has no will to suppress the Taliban.; Believing it the world's most modern and equipped army can not suppress an armed terrorist group is somewhat difficult. Moreover, they also obtained evidence that America is to fund and strengthen the things the Taliban does.
So it seems security to discuss further aspect of the Afghan government and display advertising and does not seem serious (as such issue is the reconciliation with the Taliban.) Because America and its allies strongly under pressure of public opinion and the world are located in America Poll suggests opposition to the large part of society, America continues its presence in Afghanistan.
The truth is that America itself for a long term presence in Afghanistan has prepared its strategic interests and therefore do not allow Afghanistan to abandon easily even at the expense of insecurity in Afghanistan

Thursday 21 April 2011

پايگاه های امريکا در افغانستان، تهديد برای تمام منطقه است!

ايجاد پايگاه های نظامی امريکا در افغانستان، بدون تهديد به همسايه ها بوده نمی تواند، زيرا همين همسايه های حريص و مداخله گر، در حقيقت بهانه برای حضور امريکا در افغانستان شدند. 


آقای جاوید لودین معاون سیاسی وزير خارجهء افغانستان، اخيراً کشور ايران را اطمينان داده است که امضای سند استراتيژيک با امريکا که ايجاد پايگاه های نظامی دايمی در افغانستان يکی از موارد مهم آنست، به ضرر هيچ کشور همسايه منجمله ايران نخواهد بود. مقام های افغان قبلاً به وضوح گفته بودند که اجازه نخواهند داد از خاک افغانستان علیه کشور دیگری استفاده شود.

در رابطه با اظهارات آقای لودين بايد گفت که: اولاً ايجاد پايگاه های نظامی امريکا در افغانستان، بدون تهديد به همسايه ها بوده نمی تواند، زيرا همين همسايه های حريص و مداخله گر، در حقيقت بهانه برای حضور امريکا در افغانستان شدند. حضور نظامی امريکا در افغانستان، نه تنها تهديد بر عليه استقلال و حاکميت ملی آن به حساب می آيد، بلکه تهديد صريح برای کشور های همسايه و حتی در سطح منطقه نيز تلقی می شود.

ثانياً کشور ميزبان (افغانستان)، به مثابه يک مستعمره حق نخواهد داشت از چگونگی استفاده از اين پايگاه ها نظارت کند، چنانچه همين امروز که قوتهای امريکايی بر محلات ملکی افغانها حمله می کنند و به قتل عام مردم می پردازند، آيا آقای حامد کرزی حق داشته است مانع از چنين عملياتها شود و يا هم قاتلين مردم ما را مجازات نمايد؟! لذا چگونه می تواند در آينده از چگونگی فعاليت های آشکار و نهان اين پايگاه ها در منطقه نظارت نمايد؟!

اگر فرض کنيم ايالات متحدهء امريکا، با برنامهء اتمی ايران کنار آمده نتواند و مجبور به جنگ با اينکشور گردد، از کدام کشور اکمالات خواهد کرد؟ بدون شک نزديکترين کشور افغانستان است. آيا آقای کرزی و يا هم آقای لودين چنين صلاحيتی دارند که از امريکائيها بخواهند پايگاه های دور تری را بکار گيرند؟! لذا دست نشانده ای چون حامد کرزی، هرگز چنين تضمينی را به جانب ايران و يا هم هر کشور ديگری داده نمی تواند!

بدينگونه اظهارات آقای لودين که بدون شک به او ديکته شده است، نه مقامات ايران و نه هم هيچ کشوری را در منطقه قناعت خواهد داد که ايالات متحده خطری برای آنها در آينده نخواهد بود، زيرا سياستهای ماجراجويانه ای ايالات متحده هيچ حد و مرزی ندارد و امروز هر نيمه با سواد منطقهء ما بخوبی می داند که هدف از ايجاد پايگاه های نظامی امريکا در افغانستان چی هست و امريکايی ها چه پلانهای وحشتناکی را برای افغانها و تمام منطقه در سر دارند!

جای شک نيست که ايجاد چنين پايگاه ها به زودی در يک لويه جرگه ای دولتی از قبل آماده شده توسط نمايندگان خريده شده (پنجاه مليون دالر به شورای عالی صلح افغانستان، به همين منظور کمک شده است)، گويا که تصويب و به اطلاع جهانيان رسانيده خواهد شد، که نه تنها با مخالفت اکثريت مردم افغانستان روبرو خواهد بود، بلکه در درون حکومت پوشالی و حتی گروه های «جهادی» ديروز نيز با مخالفت همراه خواهد بود، چنانچه اسمعيل خان وزير آب و برق، مخالفت خود را در اين رابطه با رحيم وردک، طی يک سخنرانی چنين تبارز داد:

«... وزیر دفاع یک کشور که ضامن و یا مسئول درجه اول حفظ سرحدات، ناموس و مقدسات این سرزمین است، ادعا می کند که بدون بودن قوای خارجی، ما نمی توانیم امنیت را در سرزمین خود داشته باشیم.... ما به خاطر این مبارزه نکردیم که قشون دیگری را در این سرزمین حاکم بگردانیم...»

Asylum seekers riot, torch buildings in Australia

Asylum seekers torched nine buildings at an Australian detention centre in a night of wild riots with a handful still on rooftops Thursday, reviving debate over the country's immigration policies.
The riots kicked off late Wednesday at the Villawood Detention Centre in western Sydney with an estimated 100 detainees involved at the height of the drama.
Firefighters were at one stage pelted with roof tiles and pieces of furniture as they tried to douse the blazes, and riot police were called in to protect them.

A computer room, kitchen, medical facilities and a laundry were among the buildings destroyed.
The immigration department said the fires had been contained but several people remained on the roof, sitting beside a large white sign that read "We need help".
"Emergency services have been working throughout the morning to restore order following a major disturbance at Villawood Immigration Detention Centre," the department said in a statement.
"About 100 detainees were believed to be involved in the disturbance, in which nine buildings... were set alight."
Immigration spokesman Sandi Logan condemned the "appalling" behaviour of rioters.


"At one stage many of the protesters were hurling roof tiles and pieces of furniture, and other clumps of wood at the firefighters," he said, adding that "miraculously" no injuries had been reported.
The rooftop protest started with just two inmates, apparently upset at the immigration department denying their visa applications.
Australia has a policy of mandatory detention for asylum seekers while their claims are processed, and generally holds them on remote Christmas Island, 2,600 kilometres from the mainland in the Indian Ocean.
But the increasing number of people arriving by boat -- 6,500 last year, many from Afghanistan and Sri Lanka -- has seen increasing use of mainland centres, including Villawood, which houses about 400 people.
Protests erupted at the Sydney centre last September after a Fijian leaped to his death from a roof in front of horrified onlookers, shortly before he was due to be deported.
It sparked a tense 29-hour standoff with other detainees.
The Christmas Island facility endured days of riots last month, with about 250 inmates setting fire to accommodation tents and hurling makeshift explosives at police, prompting them to respond with tear gas.
Brami Jegan, from the Refugee Action Coalition, told ABC radio she believed the Villawood disturbances were prompted by stress and frustration.
"What's happened is an absolute act of desperation. It's a cry out for help," Jegan said, adding that some people had been in the centre for nearly two years.
"It's so obvious the profound psychological effects that mandatory and prolonged detention is having on these people, these human beings," she said.
Immigration Minister Chris Bowen warned that violence would not be tolerated.
"These people are not happy, but if they think this can change visa outcomes they have chosen the wrong government and the wrong minister, because that won't be happening," he told reporters.
In an attempt to stem the steady flow of people making their way to Australia, often by rickety boats from Indonesia, Canberra wants to set up a regional processing centre in East Timor -- a move opposed by Dili.
Last month, Asian countries signed a non-binding framework agreement to deal with smuggling networks and humanely process the large numbers of irregular migrants moving through the region..

Wednesday 20 April 2011

Calls for Minister's Resignation Resemble Attack on Defence Ministry

Insurgents' efforts to target defence minister and calls for his resignation are alike, a top official in Afghan Defence Ministry said on Wednesday. Yesterday Afghan senators urged Defence Minister Abdul Rahim Wardak to step down.
The call for resignation came a day after an assailant in army uniform who had infiltrated into the ministry opened fire killing two soldiers and wounding 7 others.
Senators said Mr Wardak has failed to provide enough security to the country.
Defence Ministry has also accepted that it fell short to prevent the assailant.
"Terrorists, al-Qaeda and some outside circles are behind this incident and they want to kill defence minister and at the same time some of our friends urged his removal," Defence Ministry Spokesperson Gen. Zaher Azimi.
Gen. Azimi said investigations have been launched into the attack mainly focusing on how the attacker made it inside the ministry compound.
Blotz said in the past two months 98 million dollars have been spent on renovation and construction of security institutions.

Afghan kids hopes for future.

they are that much strong that even they dont care what americans are doing and playing with their daily life because they are sure that no one can make them slave and no one wl have victory on their land and they are sure that they are the winner us always...
                                               What do you do for fun and entertainment?

Answer: "I go to school. I also like playing in the river, but I like going to school more. I get to see my friends and learn important things. I am lucky I can go, and I don't have to work all day like most of my friends. I still help my mother before and after school, but I don't mind as long as they allow me to go to school most days."
 
                               —Masooda, age 10, Khewa District, Nangahar Province
                            What is a typical day like in the life of a 12-year-old in Afghanistan?

Answer: "I get up before sunrise to say my morning prayers, and after that I study and prepare for school. Then I have to bring water from the well, make tea, help my mother cook breakfast, sweep the house, and help wash the dishes. I go to school at 8 am. It is just a short walk from our house. School gets out at noon. Then I come home and help my mother cook lunch and clean house. I do homework for about two-and-a-half hours in the afternoon. In the evening, I get more water from the well and help cook dinner. After all my housework is done, I study a little more and work on my embroidery. We usually go sleep at about 8 p.m. We do not have any electricity so there is not much to do after it gets dark."

                                    Basmina, age 12, Khewa District, Nangahar Province
                             What kinds of pets are favored by people in Afghanistan and why?

Answer: "I like our donkey the most because I get to ride him to the market and don't have to walk. The dog is important because he keeps away anyone who tries to steal things from me when I go to the market and stops bad people from coming into our house when my father is not home. We have three goats we are keeping for my big brother's wedding. When he gets married, we will give them to his bride's family."
                                                      Duad, age 10, Konduz Province
                                                      What kind of sports do you play?

Answer: "I like kite flying. Every Friday I go to Tapa Maranjan [one of the main hills in Kabul with open space for activities] with my friends to fly our kites and have competitions. I also like [soccer] and cricket, and play these sports after school almost every day. But kite flying is a special weekend activity."
                                                             Samadi, age 11, Kabul
                                                Can you tell me what your school is like?

Answer: "Crowded. Now that we can go to school, everyone wants to go. Shigi Girls' School has twelve classrooms and over 3,000 students. There are over 100 other girls in my class. We have 6 subjects each day and two 15 minute breaks. I study Pushto, Dari, English, math, history, Islam, and science. We all sit on the floor because we don't have desks or chairs. Some classes are held outside, because there is not enough room inside."

                                            Zakia, age 13, Khewa District, Nangahar Province
                                                           What is your dream?

Answer: I dream that we will rebuild Afghanistan with our own hands, not the hands of foreigners who want to change our culture. I dream that one day we have electricity so I can watch television and have a computer."

                                    Mariam, age 13, Kohistan, District,Kapisa, Province

« بی بی سی » بيطرف نيست!

واقعيت های تاريخی را نمی توان برای هميشه پنهان کرد! 
چندی قبل يک ژورناليست فارسی زبان بی بی سی، در رابطه با گشايش موزهء سيار آثار تاريخی افغانستان در شهر لندن، راپورتاژ ويديويی کوتاهی را نشر کرد. در اين خبر در رابطه با نجات اين آثار در دوران حکومت نجيب الله چنين آمده بود که، نجيب الله بخش زيادی اين آثار با ارزش تاريخی را در زير زمينی های ارگ رياست جمهوری پنهان کرده بود و بعد از سقوط او، مجاهدين و طالبان نتوانستند اين آثار را بيابند.

«آزادی» اين خبر را با تبصرهء کوتاهی نشر کرد و آدرس ويديويی آنرا نيز گذاشت و لينک آنرا به رسانه ها منجمله بی بی سی ارسال داشت ، اما بعد از مدتی ويديوی متذکره از روی سايت بی بی سی پاک شد و در عوض راپورتاژ تازه ای را جايگزين آن کردند که در آن از چنين خدمت زنده ياد نجيب الله رئيس جمهور فقيد پيشين افغانستان تذکری نيآمده و آن جملات سانسور شده است. بی بی سی در عوض چنين نوشته است:

«... میراثی که با آغاز جنگ در افغانستان در خطر غارت و نابودی بود و تنها به یمن شجاعت کارمندان موزه ملی افغانستان که این مجموعه آثار را در حدود بیست سال پیش پنهان کردند، از گرند حوادث در امان ماند...»

«آزادی» به نمايندگی از مردم زحمتکش افغانستان، اين سانسور کور بی بی سی را شديداً تقبيح می کند و خاطر نشان می سازد که با چنين خوش خدمتی به تاريک انديشان قرن و حاميان بين المللی آن به شمول امپرياليسم انگليس، نمی توان حقايق تاريخی را از انظار جهانيان خاصتاً مردم حق شناس افغانستان پنهان کرد!

نفرين ابدی بر ژورناليستان بی هويت و موقع شناس!
ويديوی تازه را در اينجا تماشا کني

جنرال عبدالرحیم وردک، تقاضای استعفا کرد!

حمله روز دوشنبه مخالفان مسلح به وزارت دفاع ملی که دو کشته و هفت زخمی به جا گذاشت، نشان داد که با وجود تدابیر امنیتی شدید که در اطراف وزارت دفاع اتخاذ شده است، مخالفان مسلح توانایی آن را دریافته اند که حملات شان را در مناطق آسیب پذیر و حتی وزارت های دفاع و قوماندانی های امنیه پولیس انجام دهند.

فردیکه توانسته بود لباس اردوی ملی را به تن کرده و با در دست داشتن کارت هویت اردوی ملی به وزارت دفاع داخل شود، جلیقه انتحاری نیز بر تن داشت که هر گاه این شخص در لحظات نخست شناسایی نمی شد. می توانست تلفات سنگین تر را بر منسوبان وزارت دفاع وارد کند.

توقع همگان این بود که پس از این حمله انتحاری در مقر وزارت دفاع، محترم عبدالرحیم وردک استعفاء خود را به رئیس جمهور تقدیم کند، چرا که محترمان حنیف اتمر و امرالله صالح به دلیل عدم جلوگیری از حمله طالبان به نشست شورای عالی صلح بسیار محترمانه استعفا دادند و ابراز داشتند که توانایی تامین امنیت را ندارند. اما ظاهرا جناب وزیر بیدی نیست که با این بادها بلرزد و به این زودی ها وزارت دفاع را ترک نماید چرا که بعد از این حادثه بلافاصله با مقامات وزارت دفاع فرانسه دیدار و گفتگو نمود و وانمودکرد که اوضاع کاملا تحت کنترل می باشد.

اما از آنجایی در کشور ما مرز روشن و مشخصی میان مجازات و مکافات وجود ندارد، این بار برخی از نمایندگان مجلس سنا صدایشان در آمد و در جلسه روز سه شنبه خواهان استعفاء وزیر دفاع شدند.

این وکیلان با اشاره به حملات اخیر مخالفان مسلح طی دو هفته گذشته که سبب وارد شدن تلفات سنگین به نیروهای اردو و پولیس ملی شده است، اظهار داشتند: حوادث روزهای اخیر نمایانگر ضعف ارگان های امنیتی افغان می باشد. زمانیکه وزارت دفاع به تنهایی 57 درصد بودجه افغانستان را می گیرند و ده ها میلیارد دالر امریکایی برای تجهیزات و امکانات شان مشخص شده و کمک جامعهء جهانی نیز با ایشان است، اما امنیت کشور شان را نه، بلکه امنیت ساحهء خود را گرفته نمی تواند، بهترین راه آبرومندانه این است که وزیر دفاع استعفای خود را حضور ملت تقدیم کند و اگر استعفای نمی دهد، پارلمان وی را مجبور به استعفا کند.

اینگونه حملات که نشان دهنده ضعف عملکرد وزارت دفاع می باشد، بیانگر این واقعیت است که تلاشهای منسوبان امنیتی بخصوص شخص وزیر در جهت تامین امنیت ناکافی می باشد زیرا هرگاه وزارت دفاع نتواند از پرسنل خود آن هم در مقر وزارت، دفاع کند بدون شک تلفات مردم ملکی هم چنان افزایش خواهد یافت.

اما واقعا این حملات انتحاری را طالبان انجام می دهند یا آمریکایی ها و پاکستانی ها!؟

می توان اینگونه برداشت نمود که در این مساله سازمان استخباراتی پاکستان و امریکایی ها صرف یک هدف دارند و می خواهند به دولت افغانستان نشان دهند که هر گاه پایگاه نظامی در این جا نباشد، افغان ها که روی نهاد های امنیتی شان افتخار می کنند، در نبود موجودیت امریکایی ها، آنها تحت تاثیر قرار می گیرند. لذا این یک برنامه از قبل تعیین شده از سوی آی سی آی و آمریکایی هاست.

از سوی دیگر اگر مسئولیت این حمله را طالبان عهده دار شوند، در واقع طالبان با این حملات‌شان نشان می‌دهند که آنها خواستار خروج نیروهای خارجی از افغانستان نیستند، بلکه می‌خواهند آنها در همین‌جا باشند تا طالبان و اربابان پاکستانی‌شان فرصت بیشتری برای بهانه‌جویی داشته باشند. همانگونه که از آغاز تا به حال این طالبان بودند که با تهدیدات تروریستی‌شان، موجب توجیه حضور نیروهای خارجی در کشور ما شده اند.

وانگهی این حمله درحالی صورت گرفت که رییس دولت و مقام‌های وزارت دفاع فهرست دلخوش‌کننده‌ای از موفقیت‌ها و پیشرفت‍های اردوی افغانستان را به مردم پیشکش می‌کردند و قرار بود تا چند ماه دیگر، امنیت کابل به نیروهای امنیتی افغان واگذار شود. اما متاسفانه سهل انگاری مسئولین امنیتی در رابطه با این مسائل نشان می دهد که هیچ گونه ضریب اطمینانی وجود ندارد بلکه انتقال مسئولیت امنیتی به نیروهای افغان جداً نگران کننده است.

Tuesday 19 April 2011

Afghan Defence Minister Must Resign: Senators


Afghan senators on Tuesday described the recent attack on Afghan defence ministry as "embarrassing" and urged the minister's resignation. Senators say security transition process is to begin in July this year, but security officials are seen unable to shoulder the burden and to ensure security.
"The defence minister should have called reporters and announced his resignation right after the attack on the defence ministry," Abdul Wahab Irfan, Afghan Senator, said.
"This would have been honourable for defence minister if he offered his resignation today and if he refuses to resign the Senate House must press him to step down, because he is unable to provide security to people," another member of Senate Hafiz Abdul Qayum said.
Yesterday Afghan Defence Ministry came under attack from inside that led to the death of two soldiers and 7 others were hurt.
It is believed that the man dressed in Afghan army uniform had entered into the ministry by a car with security card and then opened fire.
Right after the attack the Taliban claimed responsibility.
The Taliban said French Defence Minister who was due to visit the ministry was their main target.
Senators called on President Hamid Karzai to seriously ask security officials about the incident.
Experts viewed the attack as an alarm to Presidential Palace which is not so far from the defence ministry.
Experts voiced concern about an increasingly growing influence of foreign intelligence organisations in particular that of Pakistan into Afghan bodies and they said the attacker wouldn't have been able to attack from inside if there was no cooperation from inside the ministry.