Wednesday 20 April 2011

« بی بی سی » بيطرف نيست!

واقعيت های تاريخی را نمی توان برای هميشه پنهان کرد! 
چندی قبل يک ژورناليست فارسی زبان بی بی سی، در رابطه با گشايش موزهء سيار آثار تاريخی افغانستان در شهر لندن، راپورتاژ ويديويی کوتاهی را نشر کرد. در اين خبر در رابطه با نجات اين آثار در دوران حکومت نجيب الله چنين آمده بود که، نجيب الله بخش زيادی اين آثار با ارزش تاريخی را در زير زمينی های ارگ رياست جمهوری پنهان کرده بود و بعد از سقوط او، مجاهدين و طالبان نتوانستند اين آثار را بيابند.

«آزادی» اين خبر را با تبصرهء کوتاهی نشر کرد و آدرس ويديويی آنرا نيز گذاشت و لينک آنرا به رسانه ها منجمله بی بی سی ارسال داشت ، اما بعد از مدتی ويديوی متذکره از روی سايت بی بی سی پاک شد و در عوض راپورتاژ تازه ای را جايگزين آن کردند که در آن از چنين خدمت زنده ياد نجيب الله رئيس جمهور فقيد پيشين افغانستان تذکری نيآمده و آن جملات سانسور شده است. بی بی سی در عوض چنين نوشته است:

«... میراثی که با آغاز جنگ در افغانستان در خطر غارت و نابودی بود و تنها به یمن شجاعت کارمندان موزه ملی افغانستان که این مجموعه آثار را در حدود بیست سال پیش پنهان کردند، از گرند حوادث در امان ماند...»

«آزادی» به نمايندگی از مردم زحمتکش افغانستان، اين سانسور کور بی بی سی را شديداً تقبيح می کند و خاطر نشان می سازد که با چنين خوش خدمتی به تاريک انديشان قرن و حاميان بين المللی آن به شمول امپرياليسم انگليس، نمی توان حقايق تاريخی را از انظار جهانيان خاصتاً مردم حق شناس افغانستان پنهان کرد!

نفرين ابدی بر ژورناليستان بی هويت و موقع شناس!
ويديوی تازه را در اينجا تماشا کني

No comments:

Post a Comment