Sunday 25 November 2012

دروغ و قراردادهای شرم آور علیه پناهجویان دستاورد جماهیر انوری وزیر حکومت مافیایی کرزی


پناهجویان، مهاجرت، آوارگی و جنایت کوچ اجباری
کابل پرس: سفرهای رسمی جماهیر انوری وزیر امور مهاجرین حکومت مافیایی حامد کرزی به خارج از افغانستان نه تنها هیچ منفعتی برای پناهجویان و پناهندگان افغانستانی نداشته بلکه همیشه مصیبتی را برای آنان به همراه داشته است. او اخیرا سفری به کشور سویدن داشته است تا ضمن دیدارهای شخصی با مقامات اداره مهاجرت این کشور دیدار داشته باشد.
JPEG - 730 kb
یونان

تقریبا در تمام سفرهای رسمی جماهیر انوری، او نه تنها هیچ کمکی به پناهجویان نکرده، بلکه با بستن قراردادهای شرم آور به نیابت حکومت قبیله ای طالبانی کرزی، پناهجویان را در سرگردانی قرار داده و حتا بسیاری از آنان با پاسخ منفی اداره مهاجرت کشورهای مختلف در آستانه ی اخراج قرار گرفته اند.
در 17 جنوری سال 2011 میلادی جماهیر انوری با سفر به کشور استرالیا، قرارداد شرم آوری را به امضا رساند که بر اساس آن دولت استرالیا حق خواهد داشت، پناهجویانی را که پاسخ منفی دریافت می کنند، به جبر به افغانستان برگرداند. جماهیر انوری و مقامات وزارت مهاجرین حکومت مافیایی کرزی بصورت بی شرمانه ای در برابر انتقادات رسانه ها و افکار عمومی، بستن چنین قراردادی را ابتدا انکار کرده و سپس گفته بودند که به دلیل مشکل در ندانستن زبان انگلیسی، از متن قرارداد امضا شده بی اطلاع اند. همین مساله به تنهایی کافی ست که دانسته شود جماهیر انوری وزیر بی کفایتی ست که بدون دانستن از محتوای قراردادی، آن را امضا کند.
این قرارداد شرم آور باعث شده است که دولت استرالیا فشار سخت و سنگینی را در دو سال گذشته به هزاران تن از پناهجویان وارد کند. هزاران پناهجوی افغانستانی اکنون بدون سرنوشت در زندان های پناهندگان بسر می برند و حکومت استرالیا از چندی پیش نیز انتقال آنان را به برخی از کشورهای جزیره ای اطراف آغاز کرده است. همین قرارداد باعث شده که علی رغم شواهد انکار ناپذیر در صلاحیت پناهندگی شهروندان افغانستانی، آنان به بهانه های مختلف از سوی اداره مهاجرت استرالیا پاسخ منفی دریافت کنند.
در ماه نوامبر سال 2011 میلادی، جماهیر انوری با سفر به کشور ناروی، قرارداد شرم آور دیگری را با اداره ی مهاجرت این کشور به امضا رساند که بر طبق آن، راه برای اخراج کودکان پناهجو به افغانستان باز می شود. از ماه نوامبر سال 2011 وضعیت رسیدگی به دوسیه های پناهجویان افغانستانی به شدت بدتر شده و هزاران تن نیز پاسخ منفی دریافت کرده اند. همین قرارداد شرم آور باعث شده است که کشورهای مختلف از جمله ناروی، دانمارک، انگستان و سویدن طرح ضد حقوق بشری احداث کمپ هایی برای پناهجویان کودک در کابل را روی دست بگیرند. وضعیت پناهجویان در تمام کشورها بويژه کشورهایی که وزیر حکومت مافیایی کرزی به آن پای گذاشته به شدت نگران کننده شده است. در دانمارک هزاران تن بدون سرنوشت بوده و یا پاسخ منفی دریافت کرده اند. در کشور سویدن و انگلستان نیز به همین شکل و دروغ های وزیر مهاجرت جماهیر انوری و سایر مقامات عالی رتبه حکومت مافیایی کرزی درباره افغانستان، شرایط مخالفت به درخواست های پناهندگی را هموار کرده و هزاران تن را نیز در معرض خطر قرار داده است.
در همین حال فعالان حقوق بشر استرالیایی و نروژی به کابل پرس می گویند این قراردادهای شرم آور باعث شده که مبارزه ی آنان برای دفاع از حقوق پناهجویان افغانستانی بسیار سخت تر از پیش شود.
JPEG - 110.8 kb
یونان

از سوی دیگر فعالان حقوق پناهجویان می گویند جماهیر انوری در سفرهای خود بیشتر به تفریح و خوشگذرانی می پردازد. بصیر آهنگ فعال حقوق پناهجویان می گوید جماهیر انوری در سفرهای خود به کشورهای ترکیه، یونان، ایتالیا و فنلاند تنها وضعیت پناهجویان را بدتر کرده است و به هیچیک از وعده های خود برای این پناهجویان عمل نکرده است. او می گوید همین اکنون هزاران تن از پناهجویان افغانستانی در یونان در وضعیت بسیار ضد انسانی بسر می برند، یا زندانی هستند و زیر شکنجه می باشند و یا در خیایان های آتن و سایر شهرها طعمه ی گروه های فاشیست می شوند. بصیر آهنگ تاکید می کند که جماهیر انوری در رسانه های داخلی افغانستانی دروغ هایی می گوید که با واقعیت ها هیچ همخوان نیست. همین اکنون ده ها پناهجوی افغانستانی در دو زندان یونان در شهرهای کورنتوس و کسانتی در اعتصاب غذا بسر می برند. یک جوان 17 ساله در زندان کسانتی با خوردن خورده شیشه دست به خودکشی زده بود که به شفاخانه منتقل شده و پس از درمان دوباره به زندان بازگردانده شد.

No comments:

Post a Comment