Wednesday 23 May 2012

افراط گرایان یونان در صدد شکار مهاجران


راست گرایان افراطی یونان که تازه تقویت شده اند، می خواهند احساسات مردم را علیه مهاجران تحریک کنند. در غرب یونان زد و خوردهای گسترده یی میان افراط گرایان و مهاجران صورت گرفته است.
افراط گرایان دست راستی شب چهار شنبه تظاهرات کردند و می خواستند در انتقام به مرگ خشونتبار یک یونانی، بر مهاجران حمله کنند. پولیس برای متفرق کردن آنها از گاز اشک آور استفاده کرد.
تظاهرکنندگان در شهر پاتراس واقع در غرب یونان در پیش روی کارخانه متروکی که مهاجران به عنوان سرپناه استفاده می کنند، تجمع کرده بودند. هدف تظاهرکنندگان این بود تا صدها مهاجری را که به امید سفر توسط کشتی به ایتالیا در این ساختمان منتظر اند، مورد حمله قرار دهند.
اعضای خشمگین حزب دست راستی افراطی موسوم به "فجر طلایی" و همفکران شان کوشیدند تا موانعی را که پولیس در برابر این کارخانه نساجی قدیمی ایجاد کرده بود، بردارند.
تظاهرکنندگان بر نیروهای امنیتی که برای محافظت از خارجیان در پیش روی این فابریکه توظیف شده بودند، سنگ پرتاب کردند. پولیس در واکنش از گاز اشک آور استفاده کرد. چندین تن مواد زباله در این تظاهرات به آتش کشیده شد.
بحران اقتصادی و نفرت از خارجی ها
تظاهرکنندگان می خواستند که بر مهاجران حمله کنند، اما پولیس مانع آنها شد.
تظاهرکنندگان می خواستند که بر مهاجران حمله کنند، اما پولیس مانع آنها شد.
پس از وخیم شدن وضعیت اقتصادی در کشور بسیار مقروض یونان، در ماه های گذشته حملات علیه خارجی ها افزایش یافته است. حزب "فجر طلایی" در نتیجه انتخابات پارلمانی ششم ماه می، برای نخستین بار توانست وارد پارلمان شود. این حزب هفت درصد آرا را به دست آورد و اعلام کرده است که می خواهد مهاجران غیرقانونی را از یونان بیرون کند.
برای بسیاری مهاجران غیرقانونی، یونان نخستین کشور اتحادیه اروپا در راه سفر شان به غرب می باشد. مطابق به قوانین اتحادیه اروپا، مهاجران در همان کشوری که ابتدا رسیده اند، می توانند درخواست پناهندگی بدهند. شهر بندری پاتراس نقطه تجمع چندین هزار مهاجر است که در تلاش رفتن به ایتالیا هستند.
مطابق به آمار رسمی، در سه ماه اول سال 2012 میلادی 18700 مهاجر به یونان آمده اند. از این جمله 4000 نفر آن ها افغان می باشند. جمعاً در دو سال گذشته از ورود 230 هزار مهاجر غیرقانونی جلوگیری شده است. در مجموع در یونان بیش از یک میلیون مهاجر زندگی می کنند. این در حالی است که جمعیت خود یونان 11.5 میلیون نفر می باشد.
دویچه وله/ رسول رحیم

No comments:

Post a Comment