Sunday 29 April 2012

داستان غم انگیز دیگر از پناهجویان افغانستان در ایتالیا


طبق اطلاعات پلیس، این قایق حامل پناهجویان چهار روز قبل از یونان به طرف ایتالیا حرکت کرده بود. پلیس می گوید نظر به تحقیقات اولیه تعداد این پناهجویان بیش از 50 نفر بوده اند که ده ها متر دور تر از ساحل توسط قاچاقبران به آب پرتاب شده اند.

یک پناهجوی افغانستانی در بندر "Locri" در جنوب ایتالیا توسط قاچاقبران کشته شد. پلیس شهر ساحلی "Siderno" در استان "Calabria" می گوید این حادثه صبح دیروزدر یک قایق حامل 35 پناهجوی افغانستانی در ساحل Locri رخ داده است. ترجمان اداره مهاجرت در بندر Locri می گوید زمانی که قایق حامل پناهجویان به نزدیکی ساحل رسیده بود، قاچاقبران از ترس پلیس می خواستند پناهجویان به آب پرتاب نموده و از محل فرار کنند، ولی عده ی از پناهجویان که شنا " آب بازی" بلد نبودند با قاچاقبران درگیر شدند که در اثر این درگیری یکی از پناهجویان کشته و چهار تن دیگر به شدت زخمی شده است.
اکنون چهار تن از پناهجویان که در این حادثه زخمی شده اند در بیمارستان Locri بستری هستند. در تماس تلفونی که با مسئولین شفاخانه داشتم، داکتران بخش مراقبت های ویژه شفاخانه Locri گفتند:" وضعیت یکی از پناهجویان وخیم است اما سه تن دیگر اکنون در وضعیت مناسبی به سر می برند>. داکتران می گویند نظر مشاهدات ما این پناهجویان به شدت مورد ضرب وشتم قرار گرفته اند و به دلیل بلعیدن مقدار زیاد آب دریا، به نحوی مسموم شده اند. 

در تماس که با پلیس بخش امور پناهجویان در پاسگاه Siderno داشتم، آنان به من اجازه ندادند با پناهجویان صحبت کنم . اما سخنگوی اداره پناهجویان در مرکز پلیس گفت که طبق اظهارات پناهجویان قاچاقبران آنها "عرب" بوده اند که پس از پرتاپ کردن پناهجویان در آب، موفق به فرار شده اند. اداره پناهجویان می گوید، با وجود این که شواهد نشان می دهد این پناهجو در اثر ضرب و شتم قاچاقبران کشته شده است اما داد ستان عمومی دستور کالبد شکافی روی جسد این پناهجو را داده است تا علت مرگ وی مشخص گردد. 
طبق اطلاعات پلیس، این قایق حامل پناهجویان چهار روز قبل از یونان به طرف ایتالیا حرکت کرده بود. پلیس می گوید نظر به تحقیقات اولیه تعداد این پناهجویان بیش از 50 نفر بوده اند که ده ها متر دور تر از ساحل توسط قاچاقبران به آب پرتاب شده اند. پلیس می گوید احتمالا بقیه پناهجویان حامل این قایق پس از رسیدن به ساحل، از منطقه فرار نموده اند. آنها هچنان گفته اند که مقدار لباس و وسایل را از ساحل پیدا کرده اند که احتمال میرود مربوط به پناهجویان مفقود شده باشند. "اما دقیقا از سرنوشت این تعداد پناهجویان کسی آگاه نیست که آنها از محل فرار کرده اند و یا در آب غرق شده اند".
پلیس محل برای پیدا کردن پناهجویان مفقود شده از مردم در خواست کمک نموده است. 


طبق آخرین اطلاعات به دست آمده؛ پناهجوی که در این حادثه جان داده است، باشنده ی اصلی ولسوالی جاغوری ولایت غزنی است و خیر محمد نام دارد. " برای شناسایی به عکس بالا مراجعه شود"

Tuesday 24 April 2012

Hungary as a country of asylum


Title
Hungary as a country of asylum. Observations on the situation of asylum-seekers and refugees in Hungary
Publisher
UN High Commissioner for Refugees
Country
Hungary
Publication Date
24 April 2012
Other Languages / Attachments
Hungarian
Cite as
UN High Commissioner for Refugees, Hungary as a country of asylum. Observations on the situation of asylum-seekers and refugees in Hungary, 24 April 2012, available at:http://www.unhcr.org/refworld/docid/4f9167db2.html

Monday 23 April 2012

مخالفت با زندانهای که برای مهاجرین به وجود می آورند



مهاجران. وپناهجویان. می دانیم که زندگی درمحلّ های که ما متولّد شده ایم وبزرگ شده ایم خیلی سخت است .میدانیم که ارتش وگروهی ناتو و هم پیمانان جنگ درظاهر برای ترمیم وساخت وسازوارید کشورهای ما میشوند که حرف ازصلح ازدیموکراسی برضدّ ظلم برضدّفقر وحرف ازهمکاری میزنند؛ خارجیها باجنگ وهمکاری باظلم استبدادی رژیم تحمیلی باهم هرچی داشته اند درثروت درقدرت دربهره برداری وسوءاستفاده درترس درفقردربیکاری درگُشنگی وبیشتراوقات تامرگ نقش داشته اند میدانیم همینطور که دراینجا یونان بسیاری زنده گی میکنند سرمایه دار وغنی ازسوء استفاده بسیاریها ودیگران هست.
همانطوریکه ازماهادرکشورما سوء استفاده میشود دریونان هم مورد سوءاستفاده قرارمیگیریم هنوزمیشناسیم که درکشور یونان ودولت یونان رسیده ایم هرچی ازماها میتوانیم خودرا سالم برسانیم مواجه میشویم بابسیار سختیها در زندگی مان درمسافرت تاداخل مرزاُروپا که یونانیها نگهبانان مرزی درمرزهای اُروپای. پلیس .فروندیکس.دیوارو سیم خارتارگذاشتند درمرزیونان ودیگرمراحل امنیّتی دوربین.رادار.وگذشته ازهمه زندانی برای یک مدت درفضای نامعلوم وسخط ترین شرائطی دیگر.دولت یونان یک نقش خیلی عظیم وبزرگ دارد درزندانی کردن مامهاجران وپناهجویان که بیشتروزیادترماها میخواهیم به دیگرکشورهای اُروپای برویم از وضعیت یونان وزندانهای یونان که تجربه کسب وپرکرده ایم ازگروهی فاشیستها ونجات پرستها که موردحمله قرارگرفته ایم که یک قطعه ازجامعه یونانی است غالباً اکثر موقع اشکارانه باضرب وشتم وضربات کارد وتهاجم درخانها ازخصومت ازنجات پرستی ازخشم وتاشبکهای تلویزیونی رسیده که باهرفرصت به ماها تُهمتی بزرگ رازده ونجات پرستی ونفرت خودرانسبت به مهاجران نشان میدهند.دراین زمان وشرائط وضعیت بسیار سخت ترازگذشته است سرمایه داران بازدرتمام جهان حمله ونقشه میکشند مقابل فقیران نه تنها اینکه مطمئن شوند به منافع شان برسند بلکی بدست اوردن چیزهای دیگرکه دردست بیاورند هنوزدربسیاری کشورهاتوسعه جهانی اُروپای یااقتصادی بحرانی است علت نادرست ازکار بدست اوردن از افزایش بیکاری ازفقر ازسرکوبی تظاهر کننده گان یونانی تافوق بالا وبالاترها اتفاق افتاده است باراهای مختلف دردوسال اخیر.دولت وارباب ها مامهاجران وپناهجویان رامتّهم میکنند به خواطر بیکاری فقروکوتاهی که درحق مردم کرده اند.درحالیکه درجاهای که معلوم است واقعاً جنایات بزرگ راردکرده بگردن ازقطعات مردم مهاجرفقیربیکار وکارگرها می اندازند بیشتر ازهمه حالا که دریونان دوره ای انتخابات است مردم محلّی با اربابها رقابت دارند دولت وارباب ها برای به قدرت رسیدن استفاده میکنند ازمهاجران تارآی زیادترجمع کنند اعلام میکنند زندانهای جدید درسراسریونان سرانجام هرروزه چک کردن وبازداشت کردن که برای مثال دانشگاه؛ اسوئه؛ دانشگاه؛ نومیکی که پلیس گذاشتند تامهاجران دست فروشی نکنند فقیرهستند وفقیرتر شوند ؛غالباً چیزی دیگرندارند وعده به مردم یونان دهند خارج ازتعقیب وزندانی مهاجران. مایل وتلاش میکنند بارآها ودلیل های زیاد برای ایجادی نجات پرستی وملّی سمّ دربین مردم بریزند ومسئولیت ان را بردوش مهاجران فقیران ومحلّی ها اندازند. ازطرف مامهاجران مامخالف نجات پرستی جنگ فقربیکاری مخالف زندانهای که جدیدساخته ومیسازند برای نگهداری مهاجران ومخالف سوءاستفاده از دیگران هستیم چراماقبول نداریم جدای بین انسانها براساس رنگ پوست ملّیت قوم دردین ومذهب وجدای انسانهای بدون مدارک وبامدارک وانهای که مدارک ندارند بایددارای مدارک شوند وظیفه دولت است وحق هرمهاجر به قانون ژنیف. همانطور که درتحت هم پیمانان وکلاسهای برادرانه باورداریم همه باهم مهاجران وپناهجویان بامردم بشردوست وانسان دوست وضدّنجات پرست ارزش داردهمه باهم مبارزه کنیم برای یک دنیای بدون جنگ. بدون فقربدون نجات پرستی .باحق. بدون ظلم وستم. بدون
.مرز.بدون سوءاستفاده ازدیگران.
 کمیته افغانهای مقیم یونان دعوت بعمل می اورد ازتمام مهاجران وهموطنان افغان تادرتظاهرات روز سه شنبه تاریخ 24/4/2012ساعت 5:30بعدازظهردرمیدان آمونیا شرکت کنند این تظاهرات ازطرف گروهای ضدّ نجات پرستی دانشجویان کارگران معلّمین ومردمی بشردوست راه اندازی شده که برضدّسیاست غلط دولت که زندانهای برای مهاجرین آماده کردند دراکثرنقات یونان تامهاجران راجمع کرده و دران زندانها نگهداری کنند پس مامخالف این تصمیم غلت دولت هستیم واعلام میکنیم نه زندان نه نجات پرستی ونه جنگ .حق وحقوق مساوی برای همه پس همه باهم یکبار دیگراعتراض خودرادراین روز به گوش جهانیان خواهیم رساند وعدۀ ما میدان آمونیا ساعت پنج وسی دقیقه بعد ازظهر روزسه شنبه وتظاهرات بطرف سینداغما درمقابل پارلمان یونان

Saturday 21 April 2012

یک کشتی دیگر پناهجویان افغان در اندونیزیا غرق شد


مقامات اندونیزیا از 70 سرنشین قایقی که به مقصد آسترالیا در حرکت بود، روز شنبه مورد بازجویی قرار دادند. این پناهجویان که عمدتا افغان هستند، پس از آن که قایق شان غرق شد، خود را به ساحل رساندند.
رینتو جتمونو رییس پولیس منطقه "ملنگ" به خبرگزاری فرانسه گفت که باشندگان ساحل "وونگورو" در شرق جزیره "آیسلند" دیر هنگام روز جمعه 1 ثور / 20 اپریل خبر دادند که شمار زیادی از افراد را در ساحل دیده اند.
جتمونو گفت: "ما شب گذشته 43 نفر به شمول 3 کودک و یک زن یافتیم. آنها توسط اداره مهاجرت شهر ملنگ مورد پرس و جو قرار می گیرند. همه آنها صحتمند می باشند".
پولیس 30 تن دیگر را نیز دیروقت روز شنبه بازداشت کرد و هنوز در جستجوی شمار دیگری از پناهجویان می باشد. مسوولان جستجو و نجات به خبرگزاری فرانسه گفتند که آنها دریا را جستجو نمی کنند.
در همین حال، جتمونو گفت که دوسیه برخی از پناهجویان توسط کمیساریای عالی پناهندگان طی مراحل کرده اند.
هرچند مقامات اندونیزیا مشکلاتی در برقراری ارتباط با پناهجویان دارند، اما به آنها گفته شده است که بین 83 تا 100 تن در قایق بوده اند.

سالانه صدها پناهجو سعی می کنند تا با قایق خود را به سواحل آسترالیا برسانند؛ اما شماری از آنها هرگز به مقصد نمی رسند.
سالانه صدها پناهجو سعی می کنند تا با قایق خود را به سواحل آسترالیا برسانند؛ اما شماری از آنها هرگز به مقصد نمی رسند.
جتمونو همچنان افزود: "بر اساس آن چه که پناهجویان به ما گفتند، گویا ماشین قایق آنها دو روز پیش خراب شد و پس از آن یک موج قوی قایق را در هم شکست". او در ادامه افزود که آنها نمی دانند این پناهجویان چه مسافتی را تا رسیدن به ساحل شنا کردند.
هفته گذشته نیز قایقی دیگری در نزدیکی جزیره "بالی" غرق شد که مقامات اندونیزیا گفتند که ده ها پناهجو که عمدتا افغان بودند خود را به یک جزیره رساندند و فرار کردند؛ اما آن ها تا هنوز یافت نشده اند. پولیس هیچ ارتباطی بین آن حادثه و واقعه روز شنبه در نظر نگرفته است.
کشور اندونیزیا راه عبور پناهجویان برای رسیدن به جزایر کریسمس کشور آسترالیا است. بسیاری از قایق های چوبی که با شمار زیادی از پناهجویان به آب می زنند، هرگز به آسترالیا نمی رسند.
در ماه دسمبر سال گذشته میلادی، یک قایق با 250 سرنشین که عمدتا شهروندان افغانستان و ایران بودند در آب های اندونیزیا غرق شد که تنها 47 سرنشین آن نجات یافتند.

Friday 20 April 2012

آقای کرزی ! جنایات شما هر روز تکرار میشود



حوادث خشونت بار امروز نشان داد که احساسات عاطفی و سلیقوی شخص ریس جمهور و تیم تمامیت خواه اطراف او هر روز تکرار میشود. تکرار تلخ خشونت های خون آشام که جان٬ مال٬ آرامش و امید مردم افغانستان را از آنها بیشتر از پیش میگیرد. نمیتوان خاموشی٬ معامله گری و احساس بیچارگی مامورین آقای کرزی٬ عمدتا آقای فهیم و خلیلی را نیز در این رویداد ها و لحظات حساس تاریخی نادیده گرفت. 

آقای ریس جمهور! ما میپذیریم که تروریستان و دهشت افگنان برادران ناراضی شما هستند٬ ولی احساس ما را هم به عنوان یک انسان درک کنید. آنهایکه قربانی سیاست های دهشت افگنانه برادران و خواهران شما میشوند عمدتا برادران٬ خواهران و اطفال ما هستند.  اگر بدور از رابطه های قبیلوی بیندیشید٬ آیا وجدان بیدار انسان امروز میپذیرد که این همه جنایات را تنها و تنها بخاطر رابطه های عاطفی و سلیقوی قومی یا زبانی نادیده گرفت و بگونه آن را قهرمانی جلوه داد؟ مردم افغانستان در بیشتر از ده سال حاکمیت شما٬ به بهانه های مختلف رنج میبرند و فریاد میکشند که فساد٬ بی هدفی٬ برخورد سلیقوی و عاطفی با تروریستان٬ چورو چپاول٬ فریب و نیرنگ بس است! و بس است! ولی شما با تیم که تاریخچه شخصی هر یک٬ رابطه های اندیشوی یا سلیقوی آنها را با گروه های دهشت افگن نشان میدهد و از سرو صورت و کلامشان عقده و نفرت میبارد٬ هنوز هم به تکرار جنایات همکاری مینماید.

آقای کرزی شما ریس جمهوری هستید که در ده سال جرت نکردید تا دشمن مردم افغانستان را معرفی نماید. شما ریس جمهور هستید که بیشتر از ده سال حاکمیت شما با وجود کمک های ملیاردی جامعه جهانی مردم افغانستان را به جهانیان٬ مردم یکی از مفسد ترین کشور ها معرفی کرد. شما ریس جمهور هستید که هر گز نتوانستید از دامن دهشت افگنان و تروریستان و جنگ سالاران بدلیل منافع شخصی و آلودگی افکارتان خود را بدور سازید. همخوانی افکار شما با این گروه ها مردم را در تنگنای بیشتر قرار داده است.  حاکمیت شما بر مبنای مکر٬ فریب و معامله با دیگر معامله گران جهادی استوار است که هر یک را نه روی برنامه و هدف ملی بلکه منافع شخصی دو طرف در زمان های لازم فریب داده و به بازی گرفته اید که این معامله گری ها در کنار دهشت افگنی حاکمیت دزدان٬ جنگ سالاران و ناقضین حقوق بشر را نیز به مردم تحمیل نموده که پیامد آن خشونت٬ دزدی٬ اختطاف و قتل مردم بیگناه بدستان گروه های غیر مسول میباشد. گفته اند٬ اگر کسی را ابله میسازی فکر مکن او بسیار احمق بوده است٬ شاید تو از اعتماد که شایستگی آن را نداری استفاده کرده باشی٬ ولی شاید در مورد تعامل شما و همکاران جهادی تان  که گاهی میپذیرید و گاهی هم میکوبید  هر دو سوی این معادله معنی داشته باشد.

آقای ریس جمهور! شما که تروریستان را برادر و خواهر خوانده اید در مواقع لازم میتوانید به محلات امن فرار کنید و این را دستیارانتان به مطبوعات گفتند که شما امروز در محل امن منتقل شده بودید٬ ولی بدا به حال کودکان٬ زنان و مردم که قربانی سیاست های نادرست شما میشوند. قربانی تکرار ها٬ تکرار جنایات بر خواسته از اندیشه های تنگ و تاریک و برداشت های مذهبی و قومی نادرست ٬که با تاسف هر دو اندیشه حمایت شما و اطرافیانتان را با خود دارد. ممکن در وقوع چنین حوادث شخصا راضی نباشید ولی در کل خواست ها و برنامه های شما در تقویت و وقوع چنین حوادث نقش مستقیم دارد. بیاید به مثابه یک انسان امروز شجاعت کرده و دشمن و دشمنان را به مردم افغانستان معرفی نمایید و حقیقت های موجود را بپذیرید.

 آقای ریس جمهور! ما با معاونین بیچاره شما حرفی نداریم٬ چون میدانیم آنها جز مامورین معاش خور چیزی دیگری نیستند و در مقابل حلقه تمامیت خواهی شما تنها و تنها به اصطلاح عامیانه روز میگذرانند. شما میتوانید وجدانتان را بیدار ساخته و آنچه در خفا با حلقه مربوط به خود میگوید به دیگران نیز گفته و دشمن تاریخی ٬ فرهنگی و اندیشوی مردم را به معرفی بگیرید و بگوید که کدام جویبار های به آسیای بدبختی مردم ما آب میریزد. شما خوب میدانید که ده سال فساد٬ بی قانونی٬ عدم مدیریت درست حکومتی ٬ فقر٬ بی هویتی٬ تبعیض قومی ٬ زبانی و سمتی و فریب و نیرنگ برای مردم توان حرکت و فریاد کشیدن را باقی نمانده است. اگر مردم کمی هم بیدار میبودند نه تنها مسولین امنیتی شما که خود تمایلات فاشیستی قبیلوی یا هم مذهبی دارند٬ بکله  شما نیز مجبور به زانو زدن در مقابل مردم افغانستان میشدید. من مطمین هستم که  تکرار جنایات شما و حلقه های مربوط به شما را وجدان ها به محکمه میکشانند و امروز یا فردا تاریخ٬ شما و هویت تان را با اندیشه های که دارید به معرفی میگیرد.  

Wednesday 18 April 2012

Immigrant's suicide lays bare reality of deportation


THE NETHERLANDS was given a shocking lesson last week in the real-life desperation behind the politics of immigration when a 36-year-old man from Burundi killed himself to improve the chances of his two children being allowed to remain in Holland.
Alain Hatungimana lost his wife during the Burundian civil war, in which 300,000 people were killed between 1993 and 2005. Then, five years ago, he managed to escape to the Netherlands with his son, Abdillah, and daughter, Maimuna – hoping, given the political circumstances, to be granted asylum and allowed to start anew.
The family was settled in the little eastern town of Culemborg, where – like so many asylum-seekers before them – Abdillah and Maimuna, now 14 and 12 respectively, started to go to school, make friends and learn Dutch.
Abdillah even started to make a bit of a name for himself playing with the local soccer team.
But the political climate in the Netherlands has changed. The minority Liberal-Christian Democrat coalition, supported in power by the right-wing Freedom Party, has adopted a tough anti-immigrant stance – and in August of last year, Mr Hatungimana and his children were told their application had been rejected. They were to be deported.
Mr Hatungiman
 became unwell, suffering from depression and fretting over what would happen to his children. The municipal council of Culemborg took up the case and appealed to immigration minister Gerd Leers, asking him to exercise his personal powers of discretion and allow the family to stay.
The council told the minister in writing that the family had integrated successfully and deserved special consideration, given Mr Hatungimana had already lost his wife, the two teenagers their mother – and the future awaiting them in Burundi was perilous at best. To no avail.
Stories such as this one are becoming all too common in the Netherlands. Last year, there was the case of 14-year-old Sahar, who in the end was allowed to stay after she and her family had been threatened with deportation back to Afghanistan.
Then there was Angolan teenager Mauro, who’d been in Holland since he was aged 10 but was told he was being sent back to Angola simply because he’d turned 18. He’s so far been allowed to remain on a student visa. These cases are just the tip of the iceberg.
In this latest case, Mr Leers – a Christian Democrat who ironically has been criticised by Freedom Party leader Geert Wilders for being too soft on immigration – was determined not to appear weak, and so the Hatungimanas’ appeal was rejected.
Last Monday, the day before he and his children were due to be deported, Alain Hatungimana quietly took his own life.
The circumstances have not been made public, but it’s believed he did so in the clinic where he was being treated for depression. Those who treated him say they have no doubt the act was a final desperate attempt to prevent his children from being sent back to Burundi – though it remains uncertain whether he’s achieved even that.
Abdillah is reported by family friends to have gone from soccer-playing teenager to a distraught orphan who repeatedly accuses Mr Leers and the Naturalisation and Immigration Service of “murdering” his father. Maimuna has simply gone silent. Both are now in temporary foster care.
The story became public only last Thursday, the day Mr Hatungimana was buried, with his children’s teachers, members of the soccer club and neighbours lining the graveside.
Campaigners now say they regret not going to the media sooner. They say they held back because the government had made clear in previous cases that it did not look favourably on asylum seekers they regarded as “publicity seeking”. As a result, there was no outcry.
The immigration ministry in The Hague said it “regretted” the suicide, noting Mr Hatungimana had had “psychiatric problems”.


Tuesday 17 April 2012

پناهجویانی که در کشورهای اروپا پاسخ منفی گرفته اند دادگاه حقوق بشر اروپا را فراموش نکنند!

Asylum seekers in Europe should remember that after receiving negative answer the asylum procedure is not finished and migrants can  go for European court to fight for their rights
کابل پرس: تعداد زیادی از پناهجویان در تماس با کابل پرس خواسته اند که به آنان در رسیدگی به دوسیه هایشان کمک شود. باید گفت که کابل پرس یک نهاد حقوقی نیست و تنها کوشش می کند اخبار و گزارش های مربوط به پناهجویان افغانستانی را پوشش داده و در برخی موارد با توجه به کنوانسیون پناهندگان و پروتوکول ها الحاقی آن، راهنمایی هایی کلی به پناهجویان کند. بسیاری از پناهجویانی که با کابل پرس تماس می گیرند، پناهجویانی هستند که با پاسخ منفی از طرف اداره های مهاجرت کشورها روبرو شده اند و متاسفانه در یاس و ناامیدی بسر می برند.
کابل پرس از پناهجویان می خواهد پیش از ارایه درخواست برای پناهندگی، کنوانسیون مربوط به پناهندگان را مطالعه کرده و دوسیه خود را طبق این کنوانسیون عیار کنند. کشورهای پناهنده پذیر با نگاه به این کنوانسیون و اصول مندرج در آن دوسیه ها را بررسی می کنند. طبق اصول مندرج در کنواسیون پناهندگان، شخصی که به دلیل تعلق داشتن به گروه نژادی، مذهبی و یا گروه سیاسی خاص مورد تهدید قرار می گیرد و مرگ و انواع آسیب های فیزیکی و روانی او را تهدید می کند، می تواند درخواست پناهندگی کند.
اینجا را کلیک کرده و متن کامل کنوانسیون پناهندگان را به زبان دری و پشتو مطالعه کنید.
بخش پناهندگان و پناهجویان سازمان ملل یا یو ان اچ سی آر هر ساله معمولا گزارشی از وضعیت کشورهای جنگ زده مانند افغانستان منتشر می کند که این گزارش به عنوان راهنمایی برای دفاتر این سازمان در جریان بررسی دوسیه ها می باشد.
در کنار این کشورهای پناهنده پذیر، نهادهای مطالعاتی دارند که با دقت وضعیت کشورهایی که از آنجا پناهندگان گریخته اند را بررسی می کند. مطالعه گزارش های این نهادها در تدوین دوسیه پناهندگی بسیار مفید است.
گرچه سیاست های کشورهای پناهنده پذیر هر روز سخت تر و سخت تر می شود و پناهجویان به سختی می توانند پناهندگی کسب کنند اما تدوین دوسیه خوب بر اساس کنوانسیون پناهندگان و داشتن اسناد از تهدیدهایی که شخص می شود بسیار اهمیت دارد.

همین اکنون بسیاری از پناهجویان در کشورهای اروپایی با پاسخ منفی اداره های مهاجرت روبرو شده اند. گرچه سیاست های پناهنده پذیری سخت تر شده اما سیاست های نژادپرستانه حکومت مافیایی کرزی و لابی های آنان در استخبارات کشورهای اروپایی در دروغ پراکنی از اوضاع امنیتی در این مورد بی تاثیر نمی باشد.
معمولا در کشورهای اروپایی چند مرحله برای بررسی دوسیه گذاشته شده است. ابتدا اداره های مهاجرت دوسیه را بررسی می کنند. اگر شخص در بررسی ابتدایی با پاسخ منفی مواجه شد، دوباره می تواند به تصمیم اداره مهاجرت در همان اداره شکایت کند. اگر پناهجو دوباره با پاسخ منفی مواجه شد، معمولا اداره ای دیگر مستقل از اداره مهاجرت دوسیه وجود دارد که می توان به آنجا شکایت کرد. بستگی به سیستم اداری هر کشور، اداره پس از اداره مهاجرت ممکن است یک نهاد حقوقی مانند دادگاه باشد و یا نهادی تشکیل شده از کارشناسان مهاجرت. به هر تقدیر اداره مهاجرت تنها مرجع نیست و می توان به اداره بالاتر شکایت کرد که یا دادگاه است و یا نهاد مستقل حقوقی تشکیل شده از کارشناسان امور مهاجرت.
پناهجویان در صورت دریافت پاسخ منفی از اداره مهاجرت، باید تمام مسیرهای حقوقی را در دادگاه یا نهاد حقوقی مستقل تشکیل شد از کارشناسان مهاجرت بپیمایند. یعنی همچنان به شکایت خود تا بالاترین مرجع رسیدگی کننده در سطح ملی (در همان کشور) ادامه دهند تا پاسخ مثبت دریافت کنند.
در صورت عدم دریافت پاسخ مثبت از نهادهای ملی کشور پناهنده پذیر آخرین راه، شکایت به دادگاه حقوق بشر اروپا است.

دادگاه حقوق بشر اروپا را فراموش نکنید!


سایت رسمی دادگاه حقوق بشر اروپا این است:
http://www.echr.coe.int
دادگاه حقوق بشر اروپا یک دادگاه اروپایی است، در استراسبورگ فرانسه موقعیت دارد و به مسایل حقوقی پس از نتیجه نگرفتن در مراجع حقوقی ملی می پردازد. بررسی دوسیه های پناهندگی که در سطح ملی پناهجو نتوانسته پناهندگی دریافت کند، یکی از کارهای اصلی این دادگاه است. این دادگاه حتا در مواردی که پناهجو با خطر بازگشت روبرو می باشد، بصورت فوری و عاجل عمل می کند و بررسی دوسیه را روی دست می گیرد. ذکر این نکته لازم است که این دادگاه تنها دوسیه هایی را بررسی می کند که مربوط به کشورهای عضو این دادگاه باشد. کشورهای عضو این دادگاه این 47 کشورها می باشند:
Albania / Andorra / Armenia / Austria / Azerbaijan / Belgium / Bosnia and Herzegovina / Bulgaria/ Croatia / Cyprus / Czech Republic/ Denmark / Estonia / Finland / France / Georgia/ Germany/ Greece / Hungary / Iceland / Ireland / Italy / Latvia/ Liechtenstein / Lithuania / Luxembourg / Malta / Moldova / Monaco/Montenegro / Netherlands / Norway / Poland / Portugal / Romania / Russia / San Marino / Serbia / Slovakia / Slovenia / Spain / Sweden/ Switzerland / The former Yugoslav Republic of Macedonia / Turkey / Ukraine / United Kingdom
لازم است که پناهجویان پیش از هر نوع اقدامی کنوانسیون حقوق بشر اروپا را مطالعه کنند و حتما در همکاری با یک وکیل خوب وارد اقدام شوند. باید توجه کرد که بسیاری از وکلای اداره های مهاجرت وکلایی ماشینی هستند. یعنی فرم های از پیش تهیه شده دارند و فقط با جابجایی نام و مشخصات پناهجو شکایات را پیش می برند. به دنبال وکیلی باشید که به درستی وضعیت شما را درک کرده و دوسیه را پیگیری کند. در بسیاری از کشورها می توان وکلای خوب بصورت رایگان پیدا کرد.
کنواسیون حقوق بشر اروپا به زبان ملی تمام کشورهای عضو در آدرس زیر می باشد (اینجا را کلیک کنید):
http://www.echr.coe.int/ECHR/EN/Hea...
دوسیه ای که در این دادگاه باز می شود، علیه کشورهای عضو خواهد بود. برای نمونه اگر پناهجویی در سویدن با پاسخ منفی روبرو شده، در دادگاه حقوق بشر اروپا دوسیه علیه کشور سویدن باز خواهد شد.
روی سایت رسمی دادگاه حقوق بشر اروپا می توانید پیش از باز کردن دوسیه، بررسی کنید تا تمام شرایط باز کردن دوسیه را داشته باشید. اینجا را کلیک کنید و خودتان با توجه به وضعیت خود بررسی کنید:
مراحل مختلف باز کردن دوسیه و بررسی آن را می توان از طریق فکس انجام داد. بنابراین لازم نیست پناهجو یا وکیل وی در دادگاه حضور داشته باشد.
لازم است پناهجو نا امید نشود و تا آخرین مرحله با قدرت و امید پیش برود.

Saturday 14 April 2012

کشتی گمشده پناهجویان افغان پیدا شدAfghan Asylum seekers boat has been found back


مقامات اندونیزیا روز شنبه، 26 حمل / 14 اپریل، خبر دادند که آنها قایق گمشده پناهجویانی را که به مقصد آسترالیا در حرکت بودند، یافته اند. این قایق چوبی روز چهارشنبه در آب های اندونیزیا ناپدید شده بود.

مقامات اندونیزیا جستجو برای یافتن این قایق را پس از آن آغاز کردند که روز چهارشنبه سرنشینان آن 60 پناهجوی افغان بودند، خبر دادند که کشتی آنها در حال غرق شدن است.
این مقامات گفته اند که این قایق دیروقت روز جمعه در جزایر "لومبوک" پیدا شد. نانانگ سیگیت، یک مقام تجسس و نجات اندونیزیا به خبرگزاری فرانس پرس گفت: "مردم لومبوک به ما خبر دادند که آنها یک قایق را روز چهارشنبه دیدند که به ساحل رسید و سرنشینان آن به محض رسیدن گریختند".
این مقام اندونیزیایی در ادامه گفت: "ما سر وقت اطلاع نیافتیم. بنابراین ما فقط قایق را جمعه شب پیدا کردیم. ما حالا با پولیس همکاری می کنیم و جستجو را در جزیره ادامه می دهیم".
اما یان رینتول، عضو یک نهاد حامی آوارگان به خبرگزاری فرانس پرس گفت که پناهجویان تا دیروقت روز جمعه، هنگامی که آخرین بار او با آنها از طریق موبایل سخن گفته، در دریا بودند.
شمار زیادی از پناهجویان که به طور غیر قانونی به مقصد آسترالیا حرکت می کنند، جان خود را از دست می دهند.
شمار زیادی از پناهجویان که به طور غیر قانونی به مقصد آسترالیا حرکت می کنند، جان خود را از دست می دهند.
رینتول توضیح داد: "اگر آنها (مردم) قایق را روز چهارشنبه یافتند، آن قایق پناهجویان نیست". او در ادامه افزود: "وقتی که آخرین بار با آنها حرف زدم، صدای باد و آب شنیده می شد. آنها می گفتند که در قایق آب جمع شده است".
در همین حال، مقامات اندونیزیا تاکید می کنند که آنها قایق گمشده را یافته اند. سیگیت در این مورد گفت: "باشندگان جزیره به ما گفته اند که آنها بیش از 50 نفر را که افغان به نظر می رسیدند، دیدند که از قایق پیاده شدند و گریختند. بنابراین ما دیگر در جستجوی قایق نیستیم".
سالانه هزاران آواره که اخیرا بیشتر آنها از افغانستان می باشند خطر را به جان می خرند و با قایق های کوچک به سوی آسترالیا حرکت می کنند.
کریس بوون، وزیر مهاجرت آسترالیا در این مورد می گوید: "آمدن پناهجویان با قایق به آسترالیا واقعا پر مخاطره است و ما نیاز داریم تا با یکدیگر همکاری کنیم تا از وقوع حوادث ناگوار دیگر جلوگیری نماییم".
هفته گذشته، یک نفتکش سنگاپوری جان 120 پناهجو را که بیشتر از افغانستان و برخی از ایران بودند، از غرق شدن نجات داد.
در ماه دسمبر سال گذشته نیز، یک قایق با 250 سرنشین افغان و ایرانی در آب های اندونیزیا غرق شد که تنها 47 نفر آنها نجات یافتند.
فرانس پرس / عاصف حسینی
ویراستار: نادیه فضل

Friday 13 April 2012

کشتی پناهجویان افغان در آب های اندونیزیا ناپدید شد Afghan asylum seekers boat disappeared in Indonesian waters,


یک کشتی حامل پناهجویان افغان در آب های اندونیزیا ناپدید شده است و مقام های اندونیزیا از طریق بحر و هوا در تلاش اند تا نشانه ای از این کشتی پیدا کنند و سرنشینان آن را نجات دهند.

سرنشینان این کشتی زمانی که با مشکل برخوردند، با سازمان های مدافع پناهجویان تماس گرفتند. این سازمان ها روز پنج شنبه و شب جمعه با پناهجویان در تماس بوده اند.
مدافعان حقوق پناهجویان در آسترالیا که روز پنج شنبه و نیمه های شب جمعه با پناهجویان داخل این کشتی گفتگو کرده اند، می گویند این کشتی 60 تن از پناهجویان هزاره های افغانستان را حمل می کرد که برخی از آنها اطفال بوده اند.
یان رینتول، یکی از مدافعین حقوق پناهجویان که بعد از ظهر پنج شنبه با پناهجویان داخل کشتی صحبت کرده است، گفت: «آنها بی نهایت، بی نهایت پریشان بودند. آنها داشتند غش می کردند».
او افزود که این کشتی در نزدیکی جزیره سومباوا در شرق اندونیزیا بود. رینتول افزود: «آنها می توانستند سمباوا را ببینند، اما کشتی داشت ته نشین می شد. کشتی داشت آب می گرفت. بحر واقعاً توفانی بود».
رینتول از این مهاجران نقل کرده است که می گفتند: «به ما کمک کنید! ما به کمک ضرورت داریم! ما داریم غرق می شویم!». رینتول گفت که مقام های بخش امنیت دریایی آسترالیا را از قضیه اطلاع داده است و آنها این مساله را به مقام های اندونیزیا گزارش داده اند.
مقام های اندونیزیا روز جمعه گفتند که آنها شروع به جستجو کرده اند. مرسودی، رییس گروه نحات ولایت شرقی نوسا تینگارای اندونیزیا گفت: «هلیکوپترهای ما در منطقه جستجو می کنند، اما تا به حال هیچ نشانی از آنها یافت نشده است». به گفته او دو کشتی نیز مامور شده است که در درون جستجو کنند.
یک سازمان هزاره ها در آسترالیا روز جمعه از مقام های این کشور خواست که در جستجوی این پناهجویان کمک کنند. علی محمدی، رییس سازمان «هزاره های متحد آسترالیا» گفت که آنها تا ساعت 12 نیمه شب جمعه به وقت محلی، با سرنشیان این کشتی ارتباط داشته اند.
محمدی افزود: «ما از حکومت استرالیا تقاضا می کنیم که با حکومت اندونیزیا هماهنگی کند و منابع و امکانات مورد نیاز را برای جستجوی این کشتی، فراهم سازد. زندگی بیش از 60 تن در خطر است».
همه ساله هزاران پناهجو که اغلب شان افغان اند با قبول خطرات از راه پرخطر بحری تلاش می کنند خود را به آسترالیا برسانند. خصوصا در مواقعی که آب بحر طوفانی است، خطر سفر با کشتی در آب های اندونیزیا و آسترالیا بیشتر می شود.
همین هفته 120 پناهجو که عازم آسترالیا بودند، توسط یک کشتی حامل نفت نجات داده شدند. در ماه دسمبر سال گذشته یک کشتی حامل 250 پناهجوی افغان و ایرانی در آب های اندونیزیا غرق شد که فقط 47 تن آنها نجات یافتند.
عارف فرهمند (فرانس پرس)
ویراستار: رسول رحیم

Wednesday 11 April 2012

Dublin's Trap: another side of the Greek crisis

The first immigrant detention camp will be built in Attiki

The first of 30 detention centers for undocumented immigrants that the government is planning to open over the next two years is to be located in the administrative region of Attica (the area around Athens). According to government officials it will be located in the deserted Air Force camp in Katsimidi, near Mount Parnitha, north of Athens.
The ministry of national defense had sent the “ministry of citizen’s protection” a list of six inactive military camps that could be converted into immigrant detention centers, out of which Katisimidi was chosen.

Tuesday 10 April 2012

نجات 120 هموطن از آبهای اندونزیا

مقام های نجات اندونزیا میگویند که 120 مهاجرافغانستانی را از یک کشتی سوراخ در آبهای شرقی این کشور نجات دادند.
این مقام ها میگویند که مهاجران افغانستانی مجوز قانونی ندارند و به اداره ی مهاجران این کشور تسلیم داده خواهند شد.

Friday 6 April 2012

Κάλεσμα σε ανοιχτή σύσκεψη για το μεταναστευ​τικό

Κάλεσμα σε ανοιχτή σύσκεψη για το μεταναστευ​τικό

Δίκτυο Κοινωνικής Υποστήριξης Προσφύγων και Μεταναστών καλεί σε ανοιχτή σύσκεψη την Τρίτη 10/4 στις 6:30μ.μ. στο Πολυτεχνείο (κτίριο Γκίνη) για να διερευνηθούν οι δυνατότητες μιας κινητοποίησης εναντίον των στρατόπεδων συγκέντρωσης μεταναστών και των συνεχών αστυνομικών πογκρόμ. Η πρόσκληση είναι ανοιχτή και απευθύνεται σε μεταναστευτικές, αντιρατσιστικές, συνδικαλιστικές και αριστερές πολιτικές οργανώσεις.

Δίκτυο Κοινωνικής Υποστήριξης Προσφύγων και Μεταναστών

Thursday 5 April 2012

طرح یونان برای نگهداری مهاجران در بازداشتگاه ها

حکومت یونان مسوده قانونی را به پارلمان این کشور پیشنهاد کرده است که براساس آن، مهاجرانی که خطری را متوجه صحت عامه کنند دستگیر شده و در بازداشتگاه ها نگهداری می شوند.
براساس طرح پیشنهادی حکومت یونان که شام دو شنبه اعلام گردید، پناهجویانی که خطری علیه صحت پنداشته شوند، در بازداشتگاه ها نگهداری می شوند، چه آنها تقاضای پناهندگی سیاسی داده باشند یا نداده باشند.
گروه های حقوق بشری از این تصمیم یونان انتقاد کرده اند. سازمان حقوق بشری عفو بین الملل این طرح حکومت یونان را شدیداً محکوم کرده و گفته است که این اقدام «عمیقاً هشداردهنده است».
جاسرکا تیگانی، یکی از مسوولان سازمان عفو بین الملل گفت: «مقام های یونان باید هرچه زودتر از همچو اقدام ها دست بردارند... این اقدام فقط باعث تشدید حقارت پناهجویان و مهاجران در این کشور می گردد».
یک روز پیش از ارایه این طرح، حکومت یونان 30 پایگاه سابقه نظامی را به مراکز بازداشتگاه مهاجران تبدیل می کند که هر یکی از این مراکز، گنجایش هزاران پناهجو را دارا می باشد. براساس طرح جدید، پناهجویان و مهاجران برای آزمایش و تداوی اجباری اچ آی وی/ ایدز و دیگر امراض بازداشت می گردند.

مهاجران در یونان قبلاً در اعتراض به شرایط بد زندگی شان اعتصاب کرده بودند. مانند این مهاجر افغان که اعتصاب غذایی کرده بود. مهاجران در یونان قبلاً در اعتراض به شرایط بد زندگی شان اعتصاب کرده بودند. مانند این مهاجر افغان که اعتصاب غذایی کرده بود.
قرار است پارلمان یونان هفته آینده در مورد این طرح رای گیری کند. سازمان های حقوق بشری می گویند اگر این طرح توسط پارلمان یونان تصویب شود، محدودیت ها برای مهاجران در این کشور افزایش می یابد.
براساس مسوده این طرح، آن عده از پناهجویانی بازداشت می شوند که فکر شود به امراض واگیردار مبتلا هستند یا مربوط به آن گروه از انسان های آسیب پذیری می باشند که معروض به ابتلا به این امراض هستند.
به صورت مشخص، این طرح به بازداشت کسانی تاکید می کند که مواد مخدر استفاده می کنند یا آنهایی که در فحشا مصروف هستند. همچنان مهاجرانی که در جاهایی با وضعیت صحی نامناسب زندگی می کنند، نیز براساس این طرح بازداشت خواهند شد.
توماس همبربرگ از کمیساریای حقوق بشر اروپا، گفت که یونان باید استفاده از بازداشتگاه ها برای مهاجران ثبت ناشده را به حداقل آن برساند: «بسیاری از این مهاجران، هیچ جرمی را مرتکب نشده اند. با مهاجران بدون اسناد باید به مثابه یک مساله اروپایی برخورد شود».
یونان از جمله کشورهایی است که سالانه سیلی از مهاجران افریقایی، کشورهای عربی و آسیایی وارد آن می شوند. پیش از این نیز سازمان های حقوق بشری از وضعیت ناگوار مهاجران در این کشور انتقاد کرده اند.

Wednesday 4 April 2012

«Παγιωμένη» η διάδοση του ρατσιστικού λόγου σε πολιτική σκηνή και ΜΜΕ

Η Ελλάδα αποτελεί ιδιαίτερη περίπτωση σε σχέση με τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη σε ό,τι αφορά τον βαθμό της ξενοφοβίας, αλλά και των κρουσμάτων και της ατιμωρησίας της ρατσιστικής βίας. Αυτό αναφέρθηκε στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε το Ινστιτούτο για τα Δικαιώματα την Ισότητα και την Ετερότητα, i-RED, όπου παρουσιάστηκε το Ευρωπαϊκό Σύστημα RED για την καταγραφή και την έγκαιρη προειδοποίηση του ρατσισμού και των διακρίσεων
«Η διάδοση του ρατσιστικού λόγου στην κεντρική πολιτική σκηνή, όπως και η αντιμεταναστευτική ρητορεία από τα μέσα ενημέρωσης», εμφανίζονται λίγο πολύ σε όλες τις χώρες, στην Ελλάδα όμως έχει εξαπλωθεί σε τέτοιο βαθμό που «μοιάζει να είναι παγιωμένη και κομμάτι του συστήματος», όπως υποστήριξε ο Μίλτος Παύλου, διευθυντής του i-RED, σημειώνοντας ότι παρόμοια ακραία φαινόμενα παρατηρούνται και στην Ισπανία, δηλαδή στις δύο χώρες με την υψηλότερη ανεργία στους νέους.


Το σύστημα RED έχει στόχο να καλύψει ένα κενό στην έρευνα για θέματα ρατσιστικής συμπεριφοράς, «να υπάρξει μια αξιόπιστη εποπτεία για το τι συμβαίνει στην Ευρώπη» εξήγησε ο κ. Παύλου. Χωρίζεται σε δύο μέρη: α) της έγκαιρης προειδοποίησης για το ποιες τάσεις μπορούν να οδηγήσουν σε κλιμάκωση του ρατσισμού, ή ακόμα και στον ολοκληρωτισμό σε πολιτικό επίπεδο, και β) στον άτλαντα ρατσισμού για 17 ευρωπαϊκές χώρες μέσα από 163 ερωτήσεις-δείκτες.

Τα στοιχεία συλλέγονται από διάφορες πηγές και μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εργαλεία για συγκρίσεις μεταξύ χωρών. Για παράδειγμα, όπως υποστηρίζουν οι καταγραφείς του i-RED, στην Ελλάδα υπάρχει νόμος για πράξεις βίας με ρατσιστικό κίνητρο, αλλά δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ, ενώ στην Αγγλία καταγράφονται 30.000 περιπτώσεις κάθε χρόνο και στη Γερμανία στις τρεις από τις δέκα περιπτώσεις συλλαμβάνονται οι δράστες.

Τα δεδομένα για την Ελλάδα δείχνουν ότι υπάρχει χρόνια κατάσταση ανισοτήτων, παρά τις βελτιωμένες νομοθεσίες. Η διάχυση στερεοτύπων, ο αποκλεισμός μεταναστών από τις κοινωνικές διεργασίες, οι διακρίσεις στο ύψος των αμοιβών, αποτελούν, μεταξύ άλλων, κοινό τόπο στις περισσότερες χώρες.

Tuesday 3 April 2012

Greece plans sweep of migrants and asylum-seekers

Many asylum-seekers are afraid to leave their homes for fear of arrest
Many asylum-seekers are afraid to leave their homes for fear of arrest
© AFP/Getty Images

A plan to round up and detain irregular migrants and asylum-seekers in Greece, including those suspected of carrying infectious diseases such as HIV, has been called "deeply alarming" by Amnesty International.

Those considered vulnerable to such diseases, based on their country of origin, poor living conditions, occupation as sex workers or their drug use, will be targeted.

"These deeply alarming measures specifically target the most vulnerable people based on discriminatory criteria," said Jezerca Tigani of Amnesty International.

"The Greek authorities must withdraw such measures immediately, which will only exacerbate the stigmatization of migrants and asylum-seekers in the country."

The Greek authorities recently announced plans to establish a series of immigration detention centres where irregular migrants arrested in sweep operations in Athens will be held for deportation.

"Immigration-related detention is used only a last resort, and arresting irregular migrants without seeking any alternative measures violates Greece’s international obligations," said Jezerca Tigani.

"It is especially concerning that those eligible for international protection also face being detained. Migrants and asylum-seekers are not criminals and should not be treated as such."

There are no appropriate facilities at Greece's borders for the identification of those in need of international protection, such as victims of torture and unaccompanied or separated asylum-seeking children.

The authorities have pledged to arrest those not carrying immigration papers, but Amnesty International has learned of severe difficulties for those attempting to apply for asylum.

Many asylum-seekers living in the capital Athens are afraid to leave their homes for fear of arrest or violence.

One asylum-seeker told Amnesty International: “I come every Saturday (to submit an asylum application) but nothing happens. Last week, they took no applications. I have no papers. (The police) see me on the road with a dark colour and ask if I have papers. I do not have any and then they arrest me. It is a big problem. Those who do not have papers are detained. I stay at home and sleep…"

Amnesty International understands that migrants and asylum-seekers diagnosed with an infectious disease will be transferred to special hospital units for treatment under police guard.

Another measure requires migrants to have a health certificate in order to be allowed to work.

Many migrants and asylum-seekers live in Greece live in squalid conditions due to the country's ineffective asylum system, while detention conditions in many immigration centres amount to inhuman and degrading treatment.

Frontex Reports 57,000 Illegal Immigrants Crossed the Greek Borders in 2011


Border management alone cannot solve the vast problem of illegal immigration, noted Michal Parzyszek, spokesperson for the European Union Agency Frontex.
In his interview to SKAI broadcasting agency, Mr. Parzyszek underlined the importance of achieving cooperation on a multi-national level. Both the neighboring countries and the country of origin of the immigrants must agree and fully cooperate to address the mounting problems of illegal immigration.
The situation between Greece and Turkey has been characterized by the Frontex official as complicated, and only a bilateral cooperation could make the border management become more efficient.
The spokesperson of Frontex also added that the EU units have helped the Greek authorities patrol the Greek border areas and provided them with the necessary technical equipment to aid their job. Moreover, Frontex assisted the identification of the incomings’ origin in order to prepare their repatriation.
According to Frontex, 57,000 illegal immigrants were recorded trying to cross the Greek borders in 2011.
“The Greek situation is unique across Europe. Greece cannot face the massive waves of immigrants crossing its borders alone” said Mr. Parzyszek. Moreover, he announced the new operation of Frontex for 2012.